پیگیری قضایی چند پرونده تخلف کلرزنی آب اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 تیر 1401 | 09:20 ق.ظ
پیگیری قضایی چند پرونده تخلف کلرزنی آب اهواز معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز : چند پرونده در خصوص وضعیت نامناسب کلرزنی آب آشامیدنی در برخی مناطق اهواز، از سوی مراکز بهداشتی به دادگستری ارجاع داده شده است.
 

سید مجید صالحی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی اهواز گفت: موضوع کلرزنی استاندارد و بهداشتی آب آشامیدنی از مسایل بسیار مهم و حساس و در ارتباط مستقیم با سلامت مردم است و اگر در هر منطقه‌ای که مرکز بهداشت نسبت به وضعیت کلرزنی آن اخطار دهد اقدام لازم انجام نشود می‌تواند تبعات زیادی را به همراه داشته باشد.

 

وی افزود : اهمیت کلرزنی استاندارد آب آشامیدنی به اندازه‌ای است که این موضوع به دستگاه قضا ارجاع داده شده است به همین منظور از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم نهایت دقت نظر را در این موضوع داشته باشند.

صالحی در ادامه با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو افزود: باید آگاهی رسانی به مردم در خصوص این بیماری افزایش یابد تا مردم اطلاع بیشتری از نحوه انتقال این بیماری خطرناک داشته باشند و نکات بهداشتی لازم را رعایت کرده و از گوشت غیربهداشتی استفاده نکنند.

وی ادامه داد: فریز کردن گوشت خریداری شده و استفاده نکردن از آن پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از انجماد کردن از جمله مواردی است که باید به مردم آموزش داده شود. همچنین جلوگیری از ذبح غیربهداشتی دام از مواردی است که می‌تواند در جلوگیری از انتشار این بیماری کمک شایانی کند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اهواز با تاکید بر اینکه باید خود مدیران و مسوولان دستگاه‌ها در جلسات برای پیگیری امور حضور یابند گفت: از تمامی مدیران خواستاریم هر جا که احساس می‌شود سلامت مردم به هر دلیلی به خطر افتاده است در اسرع وقت ورود کرده و مشکل را برطرف کنند.

صالحی ادامه داد: یکی از مواردی که باید برای حفظ سلامت و بهداشت مردم و جامعه رعایت شود بحث لایروبی و آهک پاشی فاضلاب در شهر و روستا‌ها است؛ شهرداری در شهر‌ها و بخشداران و دهیاران در روستا‌ها باید هر چه سریعتر نسبت به لایروبی فاضلاب و آهک پاشی اقدام کرده و گزارش کار خود را به بهداشت اعلام کنند.

وی با اشاره به انباشت زباله در برخی مناطق اهواز افزود: متاسفانه چند روز است که زباله‌های خانگی در برخی مناطق اهواز جمع آوری نشده‌اند و این موضوع سلامت مردم را به خطر می‌اندازد؛ از متولیان امر درخواست داریم تا هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کنند و نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در این نشست گفت: متاسفانه خوزستان در گروه استان‌های ناامن غذایی قرار دارد، و برای بهبود وضعیت تغذیه در این استان ابتدا باید آگاهی بخشی به مردم انجام شود.

شایسته شمی پور افزود: از دستگاه‌های حمایتی درخواست داریم خانواده‌های آسیب پذیر و کم برخوردار را شناسایی کنند و به صورت منظم بسته‌های حمایتی غذا را برای این خانواده‌ها تامین کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار