وضعیت شکننده کرونا در خوزستان / مرزها با دقت و شدت کنترل شوند

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 تیر 1401 | 11:17 ق.ظ
وضعیت شکننده کرونا در خوزستان / مرزها با دقت و شدت کنترل شوند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خیز مجدد کرونا، بر لزوم دریافت سالانه یک دوز واکسن تاکید کرد. دکتر سید محمد علوی با اشاره به آغاز خیز مجدد بیماری کووید – ۱۹ در جهان  اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرواریانت‌های اُمیکرون ایجاد شده، موارد بیماری در دنیا ۱۵ درصد […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خیز مجدد کرونا، بر لزوم دریافت سالانه یک دوز واکسن تاکید کرد.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به آغاز خیز مجدد بیماری کووید – ۱۹ در جهان  اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرواریانت‌های اُمیکرون ایجاد شده، موارد بیماری در دنیا ۱۵ درصد و در کشورهای اروپایی بزرگ ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وضعیت شکننده کرونا در خوزستان

وی نسبت به احتمال ورود زیرواریانت‌های اُمیکرون به ایران از طریق مرزهای کشورهای همسایه هشدار داد و افزود: کنترل مرزها در حال انجام است اما باید این کنترل با دقت و شدت ادامه یابد.  

علوی با اشاره به افزایش موارد بیماری و بستری در خوزستان گفت: با وجود اینکه بیش از ۹۰ درصد شهرهای خوزستان آبی هستند اما وضعیت شکننده است.

افراد دارای واکسیناسیون کامل هم باید امسال یک دوز واکسن بگیرند

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تاثیر کاهش ایمنی نسبت به این بیماری در خیز مجدد بیماری تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، کرونا مانند آنفلوآنزا شده و هر سال باید یک دوز واکسن برای پیگشیری از ابتلا به آن تزریق شود بنابراین باید افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند واکسن تزریق کنند یا واکسیناسیون خود را کامل کنند. افرادی که پوشش واکسیناسیون کاملی دارند نیز باید امسال یک دوز واکسن تزریق کنند.

علوی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر مشاهده می‌شود که اکثر افراد ماسک استفاده نمی‌کنند در حالی که باید همچنان با دقت پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار