شهردار اهواز: خوزستان و اهواز نیازمند انسجام و وحدت است، با پراکندگی هیچ سودی به شهروندان نمی رسد/ تاکید نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز بر توجه به مناطق محروم و حاشیه ای

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 تیر 1401 | 21:58 ب.ظ
شهردار اهواز: خوزستان و اهواز نیازمند انسجام و وحدت است، با پراکندگی هیچ سودی به شهروندان نمی رسد/ تاکید نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز بر توجه به مناطق محروم و حاشیه ای   حجت‌الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز در آیین افتتاح مسیر ال ۳۰۰ اظهار داشت: ظرفیت ایجاده شده در کشور و به ویژه در خوزستان از ابتدای انقلاب تا کنون بی سابقه است، اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم در آینده هیچ پاسخی برای خداوند متعال نخواهیم داشت. وی افزود: همانگونه […]

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز در آیین افتتاح مسیر ال ۳۰۰ اظهار داشت: ظرفیت ایجاده شده در کشور و به ویژه در خوزستان از ابتدای انقلاب تا کنون بی سابقه است، اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم در آینده هیچ پاسخی برای خداوند متعال نخواهیم داشت.
وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی تاکید می کند، برای رفع مشکلات اهواز و خوزستان باید به صورت شبانه روزی و جهادی تلاش کنیم تا شاهد عمران و آبادانی شهر باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: در خوزستان اقداماتی صورت گرفته است اما برنامه ی جدیدی که ایجاد شده ثمره ی خوبی خواهد داشت و لازمه ی آن در کنار هم بودن است تا بتوانیم به مردم ولایت مدار خوزستان و اهواز خدمت رسانی کنیم.
وی تاکید کرد: توجه به مناطق محروم و حاشیه ای کار بسیار بزرگی است، ضمن احترام به اقدامات دوره های گذشته، در دوره کنونی شورا و شهرداری اهواز اقدامات بی نظیری در خدمت رسانی به مناطق محروم اتفاق افتاده است

سهم خوزستان از تسهیلات و زیرساختها ۳ هزاز و ۵۰۰ میلیارد تومان است
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: اختصاص ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های کشور از مجلس گذشته آغاز شده بود و در مجلس یازدهم به نتیجه رسید. به این صورت که به جای افزایش سهم مردم در پرداخت ازش افزوده، سهم دولت از دریافت آن به ۴ درصد کاهش و در عوض سهم شهرداری و دهیاری ها افزایش پیدا کرد.
وی تاکید کرد: سال گذشته مقدار کل ارزش افزوده در کشور ۳۳ هزار میلیارد تومان برای شهرداری ها و دهیاری های کشور بود اما در سال جاری به دلیل رشد درآمد مالیاتی ۴۰ هزار میلیارد تومان به آن اضافه شد و دولت اختیار این ۴۰ هزار میلیارد و مازاد آن را برای شهرداری ها و دهیاری ها در اختیار وزیر کشور گذاشته بود که در کمیسیون تلفیق این مسئله حذف شد.
یوسفی ادامه داد: فرایند دریافت حق آلایندگی برای شهرداری اهواز از دوره های قبل آغاز شد که متاسفانه در دولت روند پرداخت مالیات و حق آلایندگی را تغییر دادند و با پیگیری های صورت گرفته توسط شهرداری مقرر شد که ۶ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان خوزستان پرداخت شود که در مرحله اول ۴۰۰ میلیارد تومان در فروردین ماه امسال پرداخت شد که بعد از آن متوقف شد و با پیگیری انجام شده از وزیر اقتصاد مقرر شد پرادخت آن به روال عادی برگردد.
وی اضافه کرد: در بودجه امسال با همراهی دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات و زیرساخت ها اختصاص داده شده است و سهم خوزستان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

همه افراد، احزاب و سازمان ها برای توسعه و آبادانی شهر تلاش کنند
در ادامه این مراسم شهردار اهواز بیان کرد: مدیریت جهادی را گاهی می شنویم و از آن استفاده می کنیم اما حق و شان آن را رعایت نمی کنیم؛ کلید واژه هایی که رهبر معظم انقلاب هر سال به عنوان شعار سال انتخاب می کنند ریشه های عمیق کارشناسی دارند، مدیریت جهادی نیز همان شرایط جهاد را با همه ی ابعادش دارد. لذا برای پیشرفت شهر و کشور باید فارغ از وقت، زمان و مکان به صورت شبانه روزی و جهادی کار کنیم.
امینی ادامه داد: امروز خوزستان و اهواز نیازمند انسجام و وحدت است، با پراکندگی هیچ سودی به شهروندان نمی رسد، امروز مردم از حاکمیت انتظار کار، تلاش و رفع مشکلات با توجه به مشکلات معیشتی موجود دارند لذا تقاضا دارم همه افراد، احزاب و سازمان ها برای توسعه و آبادانی شهر تلاش کنند.

راه عبور از مشکلات در سرمایه گذاری است
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز‌ اظهار داشت: وضعیت معابر اهواز یکی از مسائلی است که مورد مطالبه و انتقاد شهروندان است، این مسئله تنها به شهرداری اهواز بر نمی گردد چرا که به دلیل مسئله فاضلاب بسیاری از خیابان های اهواز مشکل دارند و ترمیم نوارهای حفاری انجام نشده است که با پیگیری های صورت گرفته اقدامات خوبی در این حوزه انجام می شود.
محمودی اضافه کرد: رفع مشکل پیش آمده برای پل ششم نیز از دیگر مطالبات شهروندان است که موجب گلایه مندی در حوزه ترافیک شده است، برای کاهش ترافیک، طرحی برای اصلاح جاده ساحلی آماده شده است، همچنین انتظار می رود تقاطع شهید قربانی که یکی از مطالبات مهم مردمی است به گونه ای برنامه ریزی شود که بر اساس وعده های داده شده تکمیل شود و نباید حتی یک روز به تاخیر انداخته شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مجموعه مدیریت شهری برای منافع مردم آماده تعامل با دستگاه های مختلف است، با توجه به ظرفیت اهواز، راه عبور از مشکلات در سرمایه گذاری است، در این خصوص شهرداری و شورای شهر به تنهایی نمی توانند ورود کنند بلکه مجموعه حاکمیت باید تلاش کنیم با رفع موانع موجود، سرمایه گذاری در شهر اهواز نهادینه شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار