نظارت بر ساخت و سازهای اهواز با پهپاد و هوش مصنوعی انجام می‌شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 تیر 1401 | 12:03 ب.ظ
نظارت بر ساخت و سازهای اهواز با پهپاد و هوش مصنوعی انجام می‌شود رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز گفت: نظارت هوشمند بر ساخت و سازهای شهری اهواز با استفاده از پهپاد و هوش مصنوعی در قالب طرح نظارت هوشمند اجرایی شد و بر اساس آن هرگونه ساخت و ساز در این شهر به صورت هوشمند رصد و شناسایی می‌شود.

سیدمحمد پژوهیده روز سه‌شنبه در آیین بهره برداری از طرح‌های هوشمندسازی در مدیریت شهری شهرداری اهواز در سالن تالار شهر این شهر، افزود: توسعه فیبر نوری به عنوان زیرساخت شهر هوشمند در سال های اخیر به عنوان یک ضرورت در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که تاکنون ۱۱۰ کیلومتر شبکه سازی فیبر نوری در اهواز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه همه استانداردهای مدیرتی شهری بر ارتقای سطح زندگی شهروندان و ارایه مطلوب تر خدمات شهری به مردم متمرکز است ادامه داد: توسعه ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری در اهواز آغاز شد که با تکمیل این طرح، اهواز نخستین کلانشهر کشور خواهد بود که شبکه فیبر نوری آن تکمیل شده است.

پژوهیده، درباره طرح ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی شهری که امروز به بهره‌برداری رسید گفت: به منظور یکپارچگی اطلاعات مکانی شهرداری اهواز تهیه نقشه های استاندارد مکانی با لایه های مختلف اطلاعاتی اهواز پیاده سازی شده است.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت کیف پول شهروندی در اهواز افزود: نخستین شبکه پرداخت کرایه اتوبوس‌های شهری از اوایل آبان امسال در اهواز راه‌اندازی می‌شود که با بهره برداری از این سامانه اهواز به عنوان نخستین کلانشهر کشور صاحب این فناروی می شود.

پژوهیده، با بیان اینکه از مرداد امسال برای نخستین بار پنجره واحد مجوزها در شهرداری منطقه ۲ اهواز آغاز و به مرور این طرح در تمام مناطق شهرداری اهواز فعال می‌شود گفت: نرم افزاز موبایلی “اهواز من” به منظور دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهری از طرح های مهمی است که از مرداد امسال اجرایی می شود.

 

خدمات مرتبط با ملک در اهواز به صورت الکترونیکی ارایه می‌شود

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز نیز در این آیین با بیان اینکه فناروی اطلاعات، هوشمند سازی روش های مدیریت شهری و ارایه خدمات هوشمند به شهروندان به یک الزام در دنیای کنونی تبدیل شده است، گفت: جلب رضایت شهروندان در دنیای کنونی جز با ابزار فناروی اطلاعات ممکن نیست.

سعید فردانی ادامه داد: استفاده از ابزار فناوری اطلاعات و هوشمندسازی روش های مدیریتی نقش موثری در افزایش سرعت خدمات، ارتقای شفافیت، دسترسی به اطلاعات به روز و به هنگام و بسترسازی برای تصمیم گیری مدیران بر اساس اطلاعات درست دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، داشتن اطلاعات دقیق را یکی از ابزارهای مهم مدیریتی در مواجهه با بحران‌ها دانست و افزود: توجه به توسعه زیرساخت های نرم افزاری و هوشمندسازی در کنار طرح های عمرانی در اولویت شهرداری اهواز قرار گرفته است.

فردانی با بیان اینکه تحول در شهرداری و مدیریت شهری لازمه تحول و پیشرفت کشور است گفت: هوشمند سازی در بخش مدیریت شهری در قالب  ایجاد زیرساخت ها، چارچوب ها، فرآیندها و ساختار شهرداری و در بخش شهروندی نیز ارتقای خدمات رسانی هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها گام نخست حرکت در مسیر هوشمندسازی مدیریت شهری است، افزود: ۱۲۰ هزار درخواست در مناطق هشت گانه شهردای اهواز در پارسال برای جانمایی ملک انجام شد که با ارایه این خدمات در پنجره واحد، تمام نیاز شهروندان در حوزه ملک به صورت الکترونیکی ارایه می‌شود که این اقدام در افزایش سلامت اداری و ارتقای رضایت شهروندان می تواند موثر باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز ادامه داد: شهرداری اهواز علاوه بر تمرکز بر بهره برداری از طرح های عمرانی و توسعه، زیرساخت های هوشمندسازی و ارایه خدمات به صورت هوشمند را در دستور کار دارد که گام دوم طرح های هوشمندسازی در مدیریت شهری اهواز آبان امسال به بهره برداری می رسد.

۹ طرح زیرساختی هوشمندسازی در مدیریت شهری شهرداری اهواز با اعتبار یک هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در این آیین به بهره برداری رسید.

سامانه پنجره واحد مجوزهای مبتنی بر ملک،  زیرساخت پرداخت الکترونیک به عنوان نخستین زیرساخت پرداخت الکترونیک حوزه حمل و نقل کشور، زیرساخت شهر هوشمند توسعه فیبر نوری و پروژه FTTH و اپلیکیشن “اهواز من” از جمله طرح هایی است که در این آیین رونمایی شد.

همچنین در این آیین راه اندازی زیرساخت اطلاعات مکانی شهر اهواز (SDI)، مرحله نخست نظارت هوشمند بر ساخت و ساز شهری، سامانه جامع سرمایه انسانی حقوق و دستمزد، سامانه مدیریت لوایح و مصوبه های شورای اسلامی شهر اهواز و ارتقای مرکز داده به بهره برداری رسید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار