پرداخت ۴۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1401 | 11:25 ق.ظ
پرداخت ۴۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سه شنبه ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شد، گفت: با این حساب تا کنون ۴۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران را پرداخت کردیم.

سیدجواد ساداتی نژاد با بیان اینکه پارسال میزان خرید گندم در کشور چهار و نیم میلیون تن بود، افزود: از ابتدای امسال تا کنون چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم خریدیم و امیدواریم امسال با توجه به شرایطی که در ادامه داریم به مرز شش میلیون تن برسیم.

وی اضافه کرد: مطالبات گندم کاران را تا ۱۱ تیر پرداخت کردیم و حدود ۱۰ روز عقب هستیم که از طریق بانک‌های مختلف و سازمان برنامه تا هفته آینده تلاش می‌کنیم خود را به روز کنیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه امسال تصمیمات مهمی در دولت سیزدهم برای حمایت از تولید داخل به ویژه در تولید گندم و رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی گرفته شد، افزود: در ابتدای سال قیمت گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که تصمیم بسیار مهمی بود، همچنین قیمت کود‌های پایه را ۴۵ درصد کاهش دادیم.

وزیر جهاد کشاورزی، خرید قراردادی را از دیگر تصمیمات مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: این موضوع از شهریور آغاز می‌شود بنابراین در سال آینده وضعیت بسیار مطلوبی را در تولید گندم و خرید آن و رسیدن به خودکفایی خواهیم داشت.

ساداتی نژاد افزود: از همه گندم کاران عزیزمان که با غیرت در جهت خودکفایی و تأمین امنیت غذایی مردم تلاش می‌کنند از بابت تأخیر در پرداخت مطالباتشان عذرخواهی می‌کنم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار