افزایش ۲۵۶ درصدی موارد بستری کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 تیر 1401 | 08:18 ق.ظ
افزایش ۲۵۶ درصدی موارد بستری کرونا در خوزستان سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در ابتدای موج ششم کرونا در خوزستان هستیم و موارد بیماری و بستری در هفته گذشته به ترتیب ۳۰۹ و ۲۵۶ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است.

سید محمد علوی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد، ۱۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

به گفته او نسبت بیماران بستری کرونایی به بیماران سرپایی حدود یک به ۱۱ است و اکثر بیماران به صورت سرپایی درمان شده و دوران نقاهت را در منزل طی می‌کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان می گوید: در حال حاضر ۷۵ بیمار در بخش‌های عادی و ۴۳ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خوزستان بستری و تحت مراقبت هستند که اکثر آن‌ها مربوط به روز‌های گذشته‌اند.

این مقام مسئول گفت: تغییرات هفتگی بیماری کرونا نشان می‌دهد که استان خوزستان وارد موج ششم کرونا شده است. به دلیل اقدامات محدودکننده خوبی که اوایل شیوع بیماری در استان خوزستان صورت گرفت ما یک موج از کشور کمتر هستیم.

علوی گفت: همه مراکز خدمات جامع سلامت بهداشتی در استان خوزستان آماده واکسیناسیون هستند لذا از مردم درخواست داریم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت تنها به یک مرکز مراجعه نکنند.

 همه نوع واکسن کرونا به ویژه واکسن‌هایی که برای دُز چهارم به کار برده می‌شوند، در مراکز موجود است وبرای جلوگیری از شیوع بیماری، واکسیناسیون دُز یادآور بسیار موثر است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان بدر خصوص بیماری جدید Long Covid یعنی کووید طولانی مدت گفت: بعضی افراد پس از بهبودی از کرونا، ممکن است تا ماه‌ها و حتی سال‌ها به عوارضی مانند سردرد، درد عضلانی، استخوان درد، درد‌های روماتیسمی، بی‌خوابی و حتی در خانم‌ها اختلالات قاعدگی دچار شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار