معاون اول رییس جمهور:

امسال دولت ۱۰۰ میلیون دلار برای حل مشکلات ریزگرد خوزستان اختصاص داده است.

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 22 آبان 1397 | 18:11 ب.ظ
امسال دولت ۱۰۰ میلیون دلار برای حل مشکلات ریزگرد خوزستان اختصاص داده است. کشاورزنیوز

به گزارش کشاورزنیوز؛ امروز ۲۲ آبان ماه در مراسم افتتاح فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اسحاق جهانگیری اظهار کرد: از همه شرکت‌ها، مدیران و پیمانکارانی که در اجرای این طرح تلاش کردند، تشکر می‌کنم.گاهی زمان‌ها عظمت طرح‌های بزرگی را که انجام می‌دهیم آنطور که باید به گوش مردم نمی‌رسانیم و در یک فضای غبارآلود این فعالیت‌ها به خوبی منعکس نمی‌شوند.

جهانگیری با بیان اینکه در چند ماه آینده جشن ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم، گفت: اتفاقاتی که به جهت توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف کشور حداقل به لحاظ فیزیکی رخ داده بی سابقه است.

وی افزود؛ با بیان این‌که منشا اطلاعاتی آمریکا اشتباه است.آن‌ها خیال می‌کردند که دولت و نظام ناکارآمد است و در این دوره خیلی بر روی این مساله پافشاری کردند و فکر می‌کردند که مردم ایران بر این اساس بر علیه نظام قیام خواهند کرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: در دولت یازدهم تمرکز ما بر روی بخش آب و خاک بود تا بتوانیم تحولی را در این بخش در کشور و استان خوزستان رقم بزنیم.

در بدترین شرایط کشور از نظر درآمدی، حدود ۳۲ درصد از سهم درآمد نفتی به صندوق توسعه اختصاص پیدا می‌کند و ۱۴.۵ درصد آن برای امور وزارت نفت به آن وزارتخانه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون با حدود ۵۵ درصد از درآمدهای نفتی دولت را اداره می‌کنیم، افزود: در زمانی دولت ۲ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و همه درآمد آن برای اداره دولت اختصاص پیدا می‌کرد اما اکنون شرایط به این شکل نیست اما این سیاستگذاری که بخشی از بودجه فروش نفت به صندوق توسعه اختصاص پیدا کند سیاست بسیار خوبی است.

جهانگیری با اشاره به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان عنوان کرد: یک مجوز یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تحقق این طرح دریافت شد. کار بزرگی در استان خوزستان انجام گرفت و آثار و برکات آن در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد.

استاندار خوزستان و وزیر کشاورزی کاری کنند تا طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری تا مرحله نهایی تکمیل شود.
جهانگیری گفت: نهایت این طرح این است که کشاورزان و تعاونی‌های بهره‌برداری در نگهداری این اراضی به خوبی عمل کنند تا در سال‌های آینده شاهد آن نباشیم که کارهای انجام شده با مشکل مواجه شده‌اند.

وی با بیان این که مجموعا ۱۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های بزرگ در کشور به ما تخصیص داده شده است، بیان کرد: این بودجه علاوه بر بودجه دستگاه های اجرایی است و این حجم از منابع در تاریخ انقلاب اسلامی برای اجرای طرح‌های عظیم در کشور بی سابقه است.

جهانگیری با اشاره به بحث ریزگردها بیان کرد: بخشی از ریزگردها در خارج از کشور قرار دارند و از دسترس ما خارج هستند اما بخش‌هایی که در کانون‌های داخلی قرار دارند، مساله‌ای است که باید به آن پرداخته شود.

امسال دولت ۱۰۰ میلیون دلار برای حل مشکلات ریزگرد خوزستان اختصاص داده است. منابع خوبی ریالی برای بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است تا کار مبارزه با ریزگردها به سرعت توسعه داده شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار