وزیر جهاد کشاورزی:

بخش خصوصی موتور توسعه حوزه کشاورزی است| حمایت جدی وزارت از باغداری مدرن در کشور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 تیر 1401 | 09:34 ق.ظ
بخش خصوصی موتور توسعه حوزه کشاورزی است| حمایت جدی وزارت از باغداری مدرن در کشور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش خصوصی موتور توسعه حوزه کشاورزی است، گفت: به منظور توسعه نخلستان با ارقام تجاری خرما و باغات میوه‌های گرمسیری آماده حمایت از فعالان اقتصادی هستیم.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید از طرح توسعه نخیلات تجاری استان سیستان و بلوچستان در شهرستان میرجاوه، از حمایت وزارت جهاد کشاورزی از توسعه باغات مدرن کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: اقتصادی‌ترین اقدام در حوزه کشاورزی کشور به دلیل شرایط دمایی مطلوب باغداری است که مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی اقدامات ارزشمندی را در توسعه نخیلات در استان مرزی سیستان و بلوچستان انجام داده است که بسیار جای تقدیر دارد چراکه عمدتا فعالان اقتصادی تمایل دارند در نقاط مرکزی کشور سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخش خصوصی فعال در حوزه کشاورزی به عنوان پیشران اقتصاد الگوهای جدیدی را در اختیار مردم بومی مناطق قرار می‌دهد و آنها را به سمت روش‌های نوین سوق می‌دهد که این امر منجر به تامین نیاز منطقه و بازار صادراتی می‌شود.

وی با تاکید بر نقش پیش برنده بودن بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در کشت میوه‌های گرمسیری دارد که ۱۰۰ درصد از آن حمایت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم با ظرفیت ارزی که برای موز و میوه‌های گرمسیری پرداخت می‌کنیم به تولید این میوه‌ها و اقتصادی کردن باغات نخیلات در استان بپردازیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش این وزارتخانه بر این استان تا ظرفیت‌های بی‌نظیر سیستان و بلوچستان در کشاورزی که رئیس جمهور بر آن تاکید دارند و یکی از مناطقی که باید به آن توجه ویژه شود به بهترین نحو استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال سرمایه‌گذاری در پرورش شتر در سیستان و بلوچستان است و این پروژه به همراه توسعه نخلستان‌های تجاری پروژه‌های پیشران و مهم استان به شمار می‌روند که در اقتصاد دخیل هستند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار