۲۰ هزار تن رطب از نخیلات شادگان برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 تیر 1401 | 09:45 ق.ظ
۲۰ هزار تن رطب از نخیلات شادگان برداشت می‌شود سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شادگان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار تن رطب از نخلستان‌های شهرستان برداشت شود. محمد زراعتکار اظهار کرد: برداشت رطب نوبرانه از سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های بارور شهرستان شادگان آغاز شده است و تا پایان مردادماه امسال ادامه دارد. وی افزود: انواع مختلفی از خرما در […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شادگان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار تن رطب از نخلستان‌های شهرستان برداشت شود.

محمد زراعتکار اظهار کرد: برداشت رطب نوبرانه از سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های بارور شهرستان شادگان آغاز شده است و تا پایان مردادماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: انواع مختلفی از خرما در نخلستان‌های شادگان وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها استعمران، برحی و بریم است که در کارگاه‌های بسته‌بندی آماده صادرات به خارج از کشور می‌شوند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: شغل بیشتر روستاییان شادگان باغبانی و دامپروری است و حدود ۸۰ درصد مردم شهرستان از نخلستان‌های منطقه امرار معاش می‌کنند.

زراعتکار گفت: ۸۰ درصد از نخلستان‌های شهرستان شادگان مربوط به حوضه جراحی و۲۰ درصد آن مربوط به حوضه کارون است.

وی افزود: شهرستان شادگان در جنوب خوزستان دارای بیش از۲ میلیون اصله نخل، یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما بوده و استعمران، گنطار، بریم، برحی و اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار