۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از کشاورزی محلات تخصیص یافت

تاریخ انتشار: شنبه 1 مرداد 1401 | 08:51 ق.ظ
۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از کشاورزی محلات تخصیص یافت وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گلخانه‌ای، حمایت از شیلات، عشایر ، مرمت قنوات، آبخیزداری، صدور اسناد اراضی کشاورزی و حمایت از آبیاری نوین شهرستان محلات تخصیص یافت.

سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در حاشیه بازدید از دهکده گل محلات افزود: علاوه بر این ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات برای کشاورزان و گلخانه‌داران این منطقه در نظر گرفته شده که در اسرع وقت تامین و پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستات محلات از ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه گل و گیاه و گیاهان دارویی برخوردار است و منابع انسانی خلاق و کارآمد و توانمندی در حوزه فعالیت می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: تلاش‌های خوبی در سال‌های گذشته از سوی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و محلی در جهت کامل کردن زنجیره بخش علمی و زیرساختی در منطقه انجام شده که جای تقدیر دارد.

ساداتی نژاد بیان کرد: ایجاد شهرک و دهکده گل و گیاه یک فرصت ارزشمندی برای منطقه و کشور است که باید با حمایت از این مجموعه به خصوص نمایشگاه و پایانه صادراتی زمینه صادرات هر چه بیشتر گل و گیاه را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: مجموعه ای از تنوع حمایت‌هایی که در این سفر دیده شده که می تواند منشاء تحول حوزه کشاورزی در این منطقه باشد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: به طور کلی کشاورزی استان مرکزی با وجود کمبود آب و با کشت گونه‌های مقاوم گیاهی و کم‌آب‌بر خوب توانستند با شرایط سازگاری پیدا کنند.

ساداتی نژاد افزود: تلاش می‌کنیم در این سفر در حوزه افزایش بهره‌وری آب در منطقه و توسعه گلخانه و استفاده از الگوی کشت مناسب گام‌های بلندی برداشته شود.

به گفته وی در حوزه صنایع تبدیلی و دامداری استان مرکزی کمبودهایی وجود دارد که باید جبران شود. 

رییس جمهور و هیات دولت در جریان بیست و نهمین سفر استانی خود امروز ( جمعه) به استان مرکزی سفر کرداند. 

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار