رعایت پروتکل‌ها در مناطق پرخطر خوزستان، زیر ۵۰ درصد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 مرداد 1401 | 09:37 ق.ظ
رعایت پروتکل‌ها در مناطق پرخطر خوزستان، زیر ۵۰ درصد مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اکثر مناطق پرخطر مانند رستوران‌ها، باشگاه‌ها و پاساژها در استان خوزستان زیر ۵۰ درصد است. مهران معلم در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که (۴ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در بازدیدهای […]

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اکثر مناطق پرخطر مانند رستوران‌ها، باشگاه‌ها و پاساژها در استان خوزستان زیر ۵۰ درصد است.

مهران معلم در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که (۴ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در بازدیدهای مشترک از اماکن و اصناف، دستگاه‌هایی مانند صمت، اتاق اصناف، اماکن و نماینده فرماندار باید شرکت کنند اما این مورد در اکثر شهرستان‌ها ضعیف است و در هفته گذشته در برخی شهرستان‌ها مانند حمیدیه بازدید مشترک انجام نشده است.

وی گفت: در مجموع میزان بازدیدهای مشترک در خوزستان ضعیف ارزیابی شده است. 

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در حال حاضر میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان ۵۴ درصد است، افزود: در این هفته استفاده از ماسک در مناطق مرکزی ۳۵ درصد بوده است.

معلم عنوان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اکثر مناطق پرخطر مانند رستوران‌ها، باشگاه‌ها و پاساژها زیر ۵۰ درصد است. در حال حاضر مردم بدون استفاده از ماسک وارد این امکان می‌شوند و حتی کارکنان از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی بیان کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک‌ها بسیار افت پیدا کرده و به ۳۶ درصد رسیده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: ۱۵ درصد کارکنان، ۱۱ درصد کارکنان رستوران‌ها و ۱۰ درصد شاغلان در نانوایی‌ها واکسن تزریق نکرده‌اند.

مکانیزم اجبار غیرمستقیم واکسیناسیون اعمال شود

در ادامه دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: از اول مردادماه تا روز گذشته یعنی در مدت سه روز، موارد مثبت ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش موارد بیماری در برخی شهرها مانند دزفول روزانه در حال تغییر است که این مساله نشان می‌دهد باید هر چه زودتر فرماندارن و مردم نسبت به این مساله حساس شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با بیان اینکه رعایت پروتکل بهداشتی و واکسیناسیون دو راه پیشگیری از ابتلا به بیمار هستند، گفت: متاسفانه مدت‌ها است میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شده است که امیدواریم این روند تغییر کند. روند واکسیناسیون نیز روزانه در حال کم شدن است که باید مکانیزم اجبار غیرمستقیم اعمال شود و به افراد فاقد کارت واکسیناسیون خدمات ارائه نشود.

جانگران‌نژاد با تاکید بر افزایش نظارت‌ها و آغاز مجدد کمک‌های ادارات در مقابله با کرونا افزود: پیشنهاد می‌شود نیروهای بسیجی برای واکسیناسیون در قالب طرح شهید سلیمانی در همان پایگاه‌های بهداشتی کمک کنند زیرا راه‌اندازی مجدد سالن‌های واکسیناسیون مشکل است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم و پس از آن راهپیمایی اربعین حسینی هستیم، باید همه تلاش‌مان این باشد که قله موج از اواسط مردادماه نزولی شود زیرا اگر در راهپیمایی اربعین حسینی، آمار بیماری بالا باشد فاجعه رخ می‌دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار