سرکوب کرونا با تزریق واکسن و رعایت اصول بهداشتی

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 مرداد 1401 | 12:02 ب.ظ
سرکوب کرونا با تزریق واکسن و رعایت اصول بهداشتی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان: علاوه بر تزریق واکسن، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای کاهش ابتلا به کووید-۱۹ لازم است.

سیدمحمد علوی درخصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ در استان گفت: ۸۵ درصد هم استانی‌ها دز اول، ۷۴ درصد دز دوم و ۳۵ درصد نیز دز سوم را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه میزان تزریق واکسن کرونا در شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار گرفته اند، متفاوت است، افزود: در بهبهان پوشش واکسن نوبت اول حدود ۹۵ درصد گزارش شده است، اما سایر شهرستان‌ها پوشش مناسبی ندارند، البته در برخی شهر‌ها که پوشش واکسیناسیون مطلوب نیست، همچنان در وضعیت آبی قرار دارند.

علوی می‌گوید: واکسیناسیون به تنهایی در کاهش موارد ابتلا به کووید-۱۹ موثر نیست و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک ضرورت دارد.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان؛ شهرستان‌هایی که در حال حاضر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مطلوب و رضایت بخش نیست و می‌توان گفت میزان رعایت بهداشت در این شهر‌ها کمتر از ۳۰ درصد است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان میزان رعایت اصول بهداشتی در استان را حدود ۳۵ درصد اعلام و اضافه کرد: خواستار خودداری از حضور در اماکن شلوغ، استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا و دز یادآور هستیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار