احداث مسکن ملی در محدوده شهر اهواز

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 مرداد 1401 | 08:43 ق.ظ
احداث مسکن ملی در محدوده شهر اهواز طرح نهضت ملی مسکن در محدوده خود شهر اهواز احداث می‌شود و چناچه مشکلی پیش نیاید متقاضیان خرداد ماه ۱۴۰۲ از واحد‌های مسکونی خود می توانند استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به محل احداث مسکن ملی دولت در مناطق مختلف اهواز، اظهار کرد: مسکن ملی دولت در محدوده خود شهر اهواز و شامل مناطق اکباتان شمالی، فرهنگ شهر، و سپیدار است و در مرحله بعد قرار شده در مناطق کوی پردیس، کوی مجاهد، زردشت روبروی کیانشهر احداث شود.

محمد حسین پناهی فر افزود: در حال حاضر زمینی که برای این منظور در کوی سپیدار در اختیار ما گذاشته شده کامل تکمیل نشده است که بخواهیم برای احداث مسکن ملی سراغ مناطق دیگر برویم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه واحد‌های مسکن ملی حدوداً ۸۰ متری هستند، گفت: زمین‌های مسکن ملی دولت معمولاً به صورت فروش اقساطی یا اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان گذاشته می‌شود.

پناهی فر با بیان اینکه متقاضیان ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات دارند و مابقی هزینه ساخت مسکن طی چهار تا پنج قسط پرداخت می‌شود، عنوان کرد: سامانه نهضت ملی مسکن طی شش مرحله برای متقاضیان باز شد تا از این طریق ثبت نام کنند.

وی با اشاره به شرایط استفاده از طرح مسکن ملی دولت، بیان کرد: واجدین شرایط باید متاهل و از زمان سکونت آن‌ها در محل احداث مسکن ملی پنج سال گذشته باشد همچنین از ابتدای انقلاب تا کنون نباید سابقه استفاده از مسکن دولتی داشته باشند.

پناهی فر با تاکید بر اینکه در خرداد ماه ۱۴۰۲ از حدود ۵۰۰ واحد مسکن ملی دولت بهره‌برداری می‌شود، گفت: تا کنون مسکن ملی در کل استان به بهره‌برداری نرسیده و چناچه مشکلی پیش نیاید پیش‌بینی می‌شود متقاضیان خرداد ماه ۱۴۰۲ از واحد‌های مسکونی خود استفاده کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار