عملکرد مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه ها در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 مرداد 1401 | 12:04 ب.ظ
عملکرد مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه ها در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اقدامات این مدیریت را در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱ تشریح کرد. مهندس یونس عباسی‌لرکی اظهار داشت: با تلاش و پشتکار کارشناسان مجرب و متخصصان این مدیریت، به منظور صیانت در امر خطیر تولید و بهره برداری بهینه از تجهیزات ، اقداماتی صورت […]

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اقدامات این مدیریت را در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱ تشریح کرد.

مهندس یونس عباسی‌لرکی اظهار داشت: با تلاش و پشتکار کارشناسان مجرب و متخصصان این مدیریت، به منظور صیانت در امر خطیر تولید و بهره برداری بهینه از تجهیزات ، اقداماتی صورت پذیرفت که در بخش خدمات فنی درون چاهی راندن رشته تکمیلی در ۴۷ حلقه چاه، بررسی، خارج سازی و نصب شیر ایمنی درون چاهی۳sv))، عمق‌یابی، رفع مانع، مانده‌یابی، نصب مجرابند، اندازه‌گیری فشار ایستا و بسیاری عملیات متنوع دیگر بر روی ۱۹۲ حلقه چاه، تعمیر ۸۵۵ مورد وسایل مختلف آزمایش چاه در کارگاه­های مربوطه انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش خدمات فنی سرچاهی انجام ۱۶۳ فقره عملیات شامل تکمیل تاج چاه، جداره‌گذاری، بررسی شیرآلات درون چاهی و … در حضور دکل، انجام ۴۰۹ فقره عملیات شامل تعمیر شیرآلات سرچاهی و دیگر تجهیزات تاج چاه بر روی چاه­های بهره‌برداری و تعمیر ۲۸۱ مورد وسایل و تجهیزات مرتبط با تاج چاه در کارگاه مربوطه انجام شده است.

مهندس عباسی‌لرکی گفت: در بخش عملیات پمپ‌های ویژه و مخازن حمل نیتروژن، انجام ۳۶ فقره عملیات تأمین پمپ تراک به منظور  تزریق سیالات مختلف اعم از اسید، حلال، گازوئیل، گل حفاری، آب و …، انجام ۴۰ فقره عملیات تأمین پمپ نیتروژن به منظور فرازآوری ستون سیال درون چاه و همچنین جابجایی ۹۰۰,۴۳۸ گالن نیتروژن مایع با استفاده از مخازن ملکی حمل نیتروژن صورت گرفت.

وی افزود: صرف نظر از ارزش راهبردی این تجهیزات که با توجه به کمبودهای موجود نقش بزرگی در جلوگیری از توقف تولید و بخش قابل توجهی از تعهدات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دارند، صرفه اقتصادی قابل توجهی در پی داشته است.

 شایان ذکر است برخی از این تجهیزات مخصوص در کلاس‌های مختلف و با آلیاژهای ویژه که جهت استفاده در چاه‌های با میزان هیدروژن سولفوره بالا (H2S TRIM) می‌باشد و در انحصار معدودی از شرکتهای خارجی قرار داشته که این مدیریت علیرغم شرایط خاص همه گیری بیماری کرونا و شرایط سخت محیطی و گرمای طاقت فرسا با احیاء و بکارگیری مجدد اقلام مذکور نقش بسزایی در امر مهم نگهداشت و تولید ایمن و پایدار در مناطق نفتخیز جنوب را ایفا می‌نماید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار