توسعه میدان‌های گروه خامی با سرمایه گذاری ۵.۵ میلیارد دلار/ ۱۴ قلم کالای راهبردی جدید دیگر رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 شهریور 1401 | 09:03 ق.ظ
توسعه میدان‌های گروه خامی با سرمایه گذاری ۵.۵ میلیارد دلار/ ۱۴ قلم کالای راهبردی جدید دیگر رونمایی می‌شود مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از توسعه میدان‌های گروه خامی با سرمایه گذاری ۵.۵ میلیارد دلار برای نخستین‌بار خبر داد. محسن خجسته‌مهر دیروز (سه‌شنبه، یکم شهریورماه) در آیین رونمایی از تجهیز جدید سرچاهی با فشار کاری ۱۵ هزار پام (پوند بر اینچ مربع) در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه‌ای که مربوط به تولید و توسعه در شرکت […]

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از توسعه میدان‌های گروه خامی با سرمایه گذاری ۵.۵ میلیارد دلار برای نخستین‌بار خبر داد.

محسن خجسته‌مهر دیروز (سه‌شنبه، یکم شهریورماه) در آیین رونمایی از تجهیز جدید سرچاهی با فشار کاری ۱۵ هزار پام (پوند بر اینچ مربع) در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه‌ای که مربوط به تولید و توسعه در شرکت ملی نفت ایران است ما به نسل جدید توسعه از میدان‌های نفت و گاز ورود کردیم و برنامه جدی شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم این است که نسبت به تولید و توسعه از مخازن عمیق موسوم به فهلیانی‌ها و خامی‌ها اقدام کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل نخستین برنامه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به شرکت ملی نفت ایرن ارائه شده که توسعه تعدادی از میدان‌های گروه خامی و فهلیان از جمله مارون خامی، اهواز خامی و آغاجاری و تعدادی دیگر به شرکت ملی نفت ایران با سرمایه گذاری ۵.۵ میلیارد دلار انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: این اقدام با مذاکره با پتروشیمی‌ها و سرمایه‌گذاری و تامین مالی آنها انجام می‌شود که هم تامین خوراک پتروشیمی، هم تامین گاز سبک و هم تولید نفت را در پی دارد.

خجسته‌مهر افزود: این میدان‌ها ویژگی‌های خاص و فشار و دمای بالایی نسبت به دیگر سازندهای زمین‌شناسی دارند و متاسفانه انحصار ساخت این کالا و تجهیزات در اختیار چند شرکت آمریکایی است که از فروش آن به کشور ما ممانعت می‌کنند به همین دلیل خوشبختانه یکی از شرکت‌های ایرانی با سفارش شرکت ملی نفت ایران اقدام به ساخت محصولی دانش‌بنیان و فناورانه کرده که مصداق تولید بار اول است و با رونمایی از این تجهیز چهار نمونه سفارش دادیم که دو نمونه آن ساخته شده است.

به گفته وی، از جمله ویژگی‌های آن، این است که اگر چه کلاس آن ۱۵ هزار است اما آزمون ۲۲psi را قبول شده و این اقدامی ارزشمند در سطح بین‌المللی است و باید به دنبال صادرات آن باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: به شرکت ملی نفت خیز جنوب هم دستور دادم که سفارش ۵ ساله را بگذارند تا از ظرفیت این شرکت حداکثر استفاده شود ضمن اینکه به‌زودی و در همین هفته دولت ۱۴ قلم کالای راهبردی جدید به سفارش مدیریت کالا و پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران در اختیار سازندگان داخلی قرار می‌گیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار