مخبر : مرز‌های کشور، آماده تردد زائران اربعین حسینی

تاریخ انتشار: یکشنبه 6 شهریور 1401 | 08:36 ق.ظ
مخبر : مرز‌های کشور، آماده تردد زائران اربعین حسینی معاون اول رئیس جمهور: امکانات در مرز‌های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی مطلوب است.

محمد مخبر دزفولی در سفر به خوزستان و بازدید از پایانه مرزی چذابه گفت: به منظور سهولت در تردد زائران اربعین حسینی، باید تناسبی میان ورودی‌ها در مرز‌های ایران و عراق ایجاد شود.

وی به بازدید از پایانه مرزی خسروی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: باتوجه به فراهم کردن امکانات مطلوب در این پایانه مرزی، پیشنهاد می‌شود زائران اربعین حسینی این مرز را برای تشرف به عتبات عالیات انتخاب کنند.

مخبر دزفولی به بازگشایی مرز تمرچین در غرب کشور اشاره کرد و ادامه داد: مشکلاتی از جمله؛ وضعیت راه ها، پارکینگ، تامین آب آشامیدنی و… در مرز‌ها رفع شده اند.

معاون اول رئیس جمهور می‌گوید: باتوجه گرمای هوا، امکاناتی از جمله؛ تونل‌های سرد، کانکس برای استراحت زائران، آب آشامیدنی و… باید تامین شده، اگرچه راهپیمایی میلیونی اربعین یک حرکت مردمی است و نیکوکاران و خیران باید به صورت خودجوش در این زمینه حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت از پشتیبانی برای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دریغ نخواهد کرد، ادامه داد: دستور ریاست جمهوری، استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها برای خدمت به زائران اربعین حسینی و فراهم کردن امکانات مختلف در مرز‌های کشور برای زیارت ارزان، آسان و ایمن است.

مخبر دزفولی برنامه ریزی زائران برای تشرف به عتبات عالیات و بازگشت به کشور را عامل مهمی در برگزاری باشکوه این مراسم معنوی دانست و اضافه کرد: به مسائل بهداشتی، درمانی و… در ایران و عراق به دلیل گرمای هوا توجه و کار‌های خوبی انجام شده است، اما همکاری مردم کمک زیادی به جلوگیری از بروز مشکلات می‌کند.

این مقام مسئول می‌گوید: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵ میلیون زائر برای شرکت در راهپیمایی باشکوه میلیونی اربعین حسینی از مرز‌های کشور برای تشرف به عتبات عالیات تردد کنند.

وی در پایان تاکید کرد: باتوجه به محدودیت امکانات بهداشتی و عمرانی در کشور عراق و کربلای معلی، زائران سفر خود را طولانی نکنند تا مشکلی به وجود نیاید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار