صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی چذابه متوقف شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 شهریور 1401 | 08:27 ق.ظ
صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی چذابه متوقف شد فرماندار دشت آزادگان گفت: صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز از روز دوشنبه ۱۴ شهریور متوقف شد.

حمید سیلاوی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار افزود: توقف صادرات کالا به عراق از مرز تجاری چذابه تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد بود.

وی گفت: با توجه به نبود آمادگی طرف عراقی برای پذیرش همزمان کالا و پذیرش زابران اربعین و فقدان زیرساخت های مناسب در کشور عراق، تصمیم گرفته شده صادرات کالا از این مرز به صورت موقت متوقف شود.

فرماندار دشت آزادگان افزود: بخشی از کالاهای صادراتی تره بار و میوه که با کامیون‌های ایرانی به بازارچه چذابه حمل شده بود با هماهنگی مقام‌های مرزی و گمرکی عراق به این کشور صادر شد.

سیلاوی ادامه داد: در اربعین سال‌های گذشته همزمان با عزیمت صدها هزار زایر به کربلا از مرز چذابه ، صادرات کالا به عراق از این مرز متوقف شده بود.

وی از تجار و بازرگانان استان خوزستان خواست با هماهنگی گمرکات مبدا،از مرزهای تجاری جایگزین، شامل گمرکات پرویزخان، سومار، شوشمی، شیخ صله و مرز دریایی خرمشهر برای صادرات محموله‌های صادراتی به عراق اقدام کنند.

بنا به اعلام سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، به دلیل ظرفیت محدود گمرکات عراق در پذیرش همزمان کامیون‌های تجاری و زایران ، صادرات کالا از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران تا ۲۶ شهریور متوقف خواهد شد و مرزهای جایگزین مسوولیت تبادل کالا با عراق را انجام خواهند داد.

مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ مرز مهم و رسمی کشور برای تردد زایران اربعین حسینی هستند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور مصادف با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ شمسی قمری روز اربعین حسینی است.

عزیمت زایران اربعین حسینی به کربلای معلا در چند روز اخیر شروع شده و در چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار