وجود بیش از ۴۰۰۰شتر در هویزه / فعالیت‌های نفتی تهدیدی برای زیستگاه شترها

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 شهریور 1401 | 11:09 ق.ظ
وجود بیش از ۴۰۰۰شتر در هویزه / فعالیت‌های نفتی تهدیدی برای زیستگاه شترها مدیر جهاد کشاورزی هویزه با اشاره به پرورش سنتی شتر در این شهرستان گفت: فعالیت شرکت‌های نفتی در هویزه، زیستگاه شترها را با تهدید مواجه کرده است. سید نورالله موالی زاده ، در خصوص پرورش شتر در شهرستان هویزه اظهار کرد: بیش از ۴ هزار نفر شتر در شهرستان هویزه وجود دارد. در این زمینه […]

مدیر جهاد کشاورزی هویزه با اشاره به پرورش سنتی شتر در این شهرستان گفت: فعالیت شرکت‌های نفتی در هویزه، زیستگاه شترها را با تهدید مواجه کرده است.

سید نورالله موالی زاده ، در خصوص پرورش شتر در شهرستان هویزه اظهار کرد: بیش از ۴ هزار نفر شتر در شهرستان هویزه وجود دارد. در این زمینه یک واحد صنعتی پرورش شتر در هویزه داریم اما بخش عمده‌ای از پرورش سنتی است و پرورش به صورت مدرن نیست.

وی افزود: صادرات شتر انجام نمی‌شود و کسی نیز برای خرید شتر به منظور صادرات به ما مراجعه نکرده است و فروش این شترهای پرورش‌یافته در داخل کشور انجام می‌شود.

موالی زاده در خصوص استفاده از شترهای پرورش داده شده عنوان کرد: برخی از این شترها برای استفاده از گوشت پرورش داده می‌شوند و به قصابی‌ها فرستاده می‌شوند. همچنین از پشم این شترها نیز استفاده می‌شود.

وی به اشاره بحث خشکسالی‌های اخیر در هویزه افزود: در شرایط خشکسالی شترها نیازمند حمایت هستند و باید نسبت به تامین آب و علوفه مورد نیاز آن‌ها اقدام شود. با توجه به شرایط خشکسالی‌های چند سال اخیر، مراتع هویزه فقیر شده‌اند و در تامین علوفه شترها با مشکل مواجه هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی هویزه گفت: با توجه به فعالیت‌های شرکت‌های نفتی در منطقه هویزه، زیستگاه شترها با تهدید مواجه شده و همچنین وجود تاسیسات نفتی و خطوط انتقال، تردد شترها را نیز با مشکل مواجه کرده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار