بسترهای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز شلمچه فراهم است

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 شهریور 1401 | 08:36 ق.ظ
بسترهای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز شلمچه فراهم است رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با تاکید بر خدمات دهی شبانه روزی به زائران اربعین حسینی در گذرگاه مرزی شلمچه؛ گفت: استقبال زائران اربعین از مرز شلمچه، تسریع در امر کمک رسانی به طرف عراقی را بیش از پیش طلب می کند.

محمد رضا اسکندری در گفت و گو با صداو سیمای مرکز آبادان مستقر در گذرگاه مرزی شلمچه، افزود: طرف عراقی پیش از این متعهد شده بود عملیات اعزام زائران به سمت شهرهای نجف و کربلا را انجام دهد؛ اینک با مواجهه شدن با حجم بالای زائران و پیش بینی نکردن بستر مناسب برای انتقال زائران در آن سوی مرز قادر به خدمات رسانی نیست؛ هرچند پیش از شروع همایش پیاده روی اربعین اقدامات مقتضی از جمله آسفالت و … را در راستای همکاری با این کشور انجام داده بودیم.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر رعایت شان و منزلت زائران گفت : از ابتدای سال جاری ستاد اربعین منطقه آزاد اروند تشکیل وهمسو با ستاد اربعین کشور و استان همه امکانات لازم برای تسهیل در تردد زائران و خدمات رسانی به آنها در این مرز پیش بینی و بکار گرفته شد .

وی تصریح کرد : تسطیح جاده پشت مواکب ، ایجاد سایه بان و مه پاش، استفاده از ماده ویناس برای پوشش جاده خاکی پشت مواکب ، آسفالت مسیرها و جانمایی درست موکب ها بخشی از اقدامات انجام شده توسط ستاد اربعین منطقه آزاد اروند بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از دائمی شدن ستاد اربعین این منطقه خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا محل استقرار کنونی مواکب را به شهرک مواکب تبدیل کنیم.

محمدرضا اسکندری ضمن قدردانی از تمامی ارگان ها و اشخاص دخیل در برگزاری همایش بزرگ پیاده روی اربعین گفت :
در حال حاضر به تدریج امکانات موج رفت در حال انتقال به مسیر بازگشت زوار است و منطقه برای موج بازگشت زوار آماده می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار