وقوع ۷ انفجار گاز در اهواز در ۲ ماه گذشته / ۶۰ درصد شهر در بافت فرسوده است

تاریخ انتشار: سه شنبه 22 شهریور 1401 | 10:13 ق.ظ
وقوع ۷ انفجار گاز در اهواز در ۲ ماه گذشته / ۶۰ درصد شهر در بافت فرسوده است رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به وقوع هفت حادثه انفجار گاز در دو ماه گذشته، نسبت به افزایش حوادث گاز در فصل سرد سال هشدار داد. ابراهیم قنبری ، با اشاره به آمار بالای حوادث انفجار گاز در اهواز اظهار کرد: در کمتر از دو ماه گذشته هفت حادثه انفجار […]

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به وقوع هفت حادثه انفجار گاز در دو ماه گذشته، نسبت به افزایش حوادث گاز در فصل سرد سال هشدار داد.

ابراهیم قنبری ، با اشاره به آمار بالای حوادث انفجار گاز در اهواز اظهار کرد: در کمتر از دو ماه گذشته هفت حادثه انفجار گاز در اهواز رخ داده و این حوادث ۱۳ کشته و مصدوم بر جای گذاشته است که این وضعیت، بسیار بد است.

وی تصریح کرد: این حوادث در حالی رخ داده‌اند که در شرایط هوای گرم قرار داریم و با سرد شدن و افزایش استفاده از وسایل گازسوز، حوادث انفجار گاز نیز بیشتر می‌شود. در صورت ادامه این روند انفجارهای گاز و توجه نکردن به هشدارها ممکن است حوادث انفجار گاز نسبت به سال گذشته بیشتر شود.

قنبری با اشاره به دلایل وقوع این حوادث بیان کرد: انجام ندادن ابتدایی‌ترین اقدامات برای ایمنی منازل، استفاده از شیلنگ‌های غیر استاندارد، استفاده نکردن از کلمس استاندارد، استفاده از شیلنگ با طول بیش از یک متر و ۳۰ سانتیمتر و گاهی تا ۵ متر، استفاده از انشعاب با شیلنگ‌های غیر استاندارد، استفاده از سه راهی برای انتقال گاز، عدم آموزش ابتدایی در خصوص پیشگیری از حوادث مرتبط با گاز، دست کاری در تاسیسات لوله کشی بدون اخذ مجوز و توجه نکردن به هشدارهای ایمنی از دلایل وقوع این حوادث هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در خصوص تاثیر فرسودگی لوله‌های گاز در وقوع این حوادث گفت: قدمت این ساختمان‌ها بیش از ۳۰ سال است که باید در این سال‌ها بازدیدهای ادواری از ایمنی ساختمان‌ها انجام می‌شد اما بررسی نکردن دوره‌ای از وضعیت ایمنی ساختمان‌ها در ۱۰ سال گذشته از دیگر علت وقوع این حوادث هستند. این در حالی است که باید برای بررسی‌های دوره‌ای از ساختمان‌ها و همچنین تعمیر وسایل گاز سوز توسط افراد ذی‌صلاح انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ۵۵ تا ۶۰ درصد شهر اهواز در بافت فرسوده قرار دارد و تعداد حوادث در اماکن فرسوده زیاد است، باید به این مساله نیز توجه شود که سازمان آتش‌نشانی نیز تجهیزات قوی ندارد و اگر اتفاقی رخ دهد، کار امدادرسانی گیر می‌کند و مردم گرفتار می‌شوند. بنابراین از مردم می‌خواهیم دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت کنند و  هشدارها را جدی بگیرند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار