کمبود ۵ میلیون مسکن در کشور

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مهر 1401 | 10:06 ق.ظ
کمبود ۵ میلیون مسکن در کشور عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه هیچ افق روشنی برای بهبود وضعیت تولید مسکن در کشور دیده نمی‌شود، گفت: در حال حاضر با کمبود ۵ میلیون مسکن در کشور مواجه هستیم. فرشید پورحاجت، اظهار کرد: دولت در مدت یک ساله اخیر کمتر به بحث تولید مسکن در کشور توجه کرده و […]

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه هیچ افق روشنی برای بهبود وضعیت تولید مسکن در کشور دیده نمی‌شود، گفت: در حال حاضر با کمبود ۵ میلیون مسکن در کشور مواجه هستیم.

فرشید پورحاجت، اظهار کرد: دولت در مدت یک ساله اخیر کمتر به بحث تولید مسکن در کشور توجه کرده و شرایطی که اکنون در بازار مسکن وجود دارد نشان دهنده کمبود شدید مسکن است.

وی با بیان این‌که هیچ علاقه و رغبتی برای تولید مسکن در کشور وجود ندارد، افزود: در حال حاضر با کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور مواجه هستیم.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: هیچ ابزاری در بازار مسکن به جز افزایش تولید برای تعادل بخشی به این بازار و حل مشکلات مردم در حوزه مسکن وجود ندارد اما باید گفت که در این خصوص هیچ برنامه‌ای نیست. برنامه هایی مثل طرح ملی مسکن نیز که با آغاز دولت اجرای آن‌ها در دستور کار قرار گرفت، اثرگذاری مناسبی در این حوزه نداشته و به خوبی اجرایی نشده‌اند.

پورحاجت ادامه داد: دولت باید در بحث افزایش تولید مسکن برنامه‌ریزی جدی داشته باشد و شرایط را برای افزایش تولید به ویژه برای بخش خصوصی تسهیل کند تا شاهد کاهش کمبود مسکن در کشور باشیم و نیاز مردم به این مهم تامین شود.

وی با بیان اینکه هیچ افق روشنی برای بهبود وضعیت تولید مسکن در کشور دیده نمی‌شود، عنوان کرد: براساس آماری که وجود دارد با کمبود حدود ۵ میلیون واحد مسکونی مواجه هستیم که اگر این تعداد واحد در کشور ساخته شود شاهد بازگشت تعادل به بازار مسکن کشور و حل مشکلات در این حوزه خواهیم بود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: عزمی برای حل مشکل تولید مسکن در کشور وجود ندارد و مشکلاتی که بر سر راه تولید مسکن وجود دارد بسیار است. مشکلاتی مثل مناسب نبودن فضای کسب و کار برای بخش خصوصی فعال در حوزه تولید، بالا بودن نرخ عوارض، نرخ مصالح ساختمانی و دیگر مشکلات اقتصادی موجود بر سر راه فعالان اقتصادی از جمله مشکلاتی هستند که ابتدا باید شاهد حل شدن این مشکلات باشیم و سپس انتظار داشته باشیم تا مشکلات در حوزه مسکن کشور حل شود.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار