طرح مترو اهواز همچنان در انتظار رای دادگستری خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 مهر 1401 | 10:18 ق.ظ
طرح مترو اهواز همچنان در انتظار رای دادگستری خوزستان عضو شورای شهر اهواز گفت: با توجه به شکایت شهرداری از شرکت کیسون و خلع ید این شرکت، همچنان این مساله در کش و قوس مسائل قضایی است.

سید محسن موسوی‌زاده عضو شورای شهر اهواز در خصوص راکد ماندن طرح مترو اهواز گفت: با توجه به شکایت شهرداری از شرکت کیسون (پیمانکار این پروژه) در دوران یکی از شهرداران وقت و خلع ید این شرکت، همچنان این مساله در کش و قوس مسائل قضایی است.

او با اشاره به اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای طرح مترو اهواز، افزود: ابتدا باید این مساله قضایی به نتیجه برسد تا همان شرکت کیسون یا شرکت دیگری کار را اجرا کند.

به گفته آقای موسوی زاده چند سالی است که دولت و شهرداری اعتباری برای طرح قطار شهری اهواز در نظر نگرفته‌اند و طرح معطل مانده؛ علاوه بر آن شرکت کیسون پیمانکار پروژه نیز مطالباتی مطرح کرده که این مطالبات بر اساس نرخ روز بسیار سنگین هستند.

این عضو شورای شهر اهواز همچنین مدعی شد که دولت مصمم است این طرح احیا شود و همه مسئولان خوزستان نیز برای به نتیجه رسیدن این پروژه هماهنگ هستند و تلاش همه برای آغاز مجدد برنامه است.

تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد برای طرح مترو اهواز هزینه شده که مجموعا حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشته در حالی که به اعتقاد برخی کارشناسان می‌شد با این اعتبار اتوبوس خریداری و معضل ترافیک را در کلانشهر کاهش داد.

پیشتر مرضیه حصاری مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفته بود که در خوشبینانه‌ترین حالت اتمام طرح مترو اهواز ۷ سال دیگر محقق می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار