تصویب ۱۹ طرح پژوهشی با اولویت حل مشکلات خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 23 مهر 1401 | 09:17 ق.ظ
تصویب ۱۹ طرح پژوهشی با اولویت حل مشکلات خوزستان مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از تصویب ۱۹ طرح پژوهشی در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری خوزستان خبر داد. قاسم سواری‌سنگوری، اظهار کرد: در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، در ابتدا با توجه به سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم، اولویت‌های پژوهشی استان خوزستان مشخص می‌شود. این اولویت‌ها در بخش آب، محیط […]

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از تصویب ۱۹ طرح پژوهشی در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری خوزستان خبر داد.

قاسم سواری‌سنگوری، اظهار کرد: در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، در ابتدا با توجه به سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم، اولویت‌های پژوهشی استان خوزستان مشخص می‌شود. این اولویت‌ها در بخش آب، محیط زیست، کشاورزی، بهداشت، مدیریت و اقتصاد، حقوق و منابع انسانی و مسائل دفاعی هستند.

وی افزود: به طور کلی، ۱۳ اولویت توسط شورا مصوب شد که بر مبنای آن مسائل اصلی تعیین می‌شود. امسال نیز بر اساس سیاست‌های شورای برنامه‌ریزی قرار شد در تمام اولویت‌هایی که در شورای عتف مشخص شده است، تحقیقات لازم برای انجام طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی آغاز شود.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: بر اساس قانون، یک درصد از اعتبارات بودجه دستگاه‌های استانی در بخش پژوهش هزینه می‌شوند. در استان خوزستان ۲۴ دستگاه اجرایی دولتی داریم به اضافه سازمان جهاد دانشگاهی که در قانون مشخص شده که می‌تواند از بودجه استانی در بخش پژوهش استفاده کند.

سواری‌سنگوری با بیان اینکه ۹۴ عنوان شامل مسائل و مشکلات دستگاه‌های اجرایی مشخص شده‌اند، ادامه داد: بر اساس داوری‌های انجام شده از ۹۴ عنوان و مساله پژوهشی به ۱۹ عنوان رسیدیم که در کارگروه تصویب شدند و با تاکید استاندار فضایی برای دستگاه‌هایی که بودجه ملی دارند نیز در نظر گرفته شد و قرار شد از این بعد این دستگاه‌ها نیز در رسیدگی به اولویت‌ها و مشکلات استان خوزستان مشارکت داشت باشند.

وی گفت: این ۱۹ عنوان در هفت اولویت تعیین شده‌اند و از روز شنبه (۲۳ مهرماه) به مدت یک هفته فراخوانی در سایت سازمان مدیریت و برنامه و رسانه‌های استان اعلام می‌شود تا پژوهشگران پروپوزال‌های مرتبط را برای این ۱۹ عنوان ارسال کنند تا مراحل داوری را بگذرانند.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه اولویت استفاده از ظرفیت و توان علمی دانشگاه‌های خوزستان است، افزود: در پروژه‌های پژوهشی، سیاست و اولویت استفاده  از نیروهای محقق و پژوهشگر استانی است مگر اینکه تخصص خاصی را در استان خوزستان نداشته باشیم.

سواری‌سنگوری در پایان یادآور شد: پس از انجام تحقیقات و مشخص شدن نتایج در کاربرد و عمل، اثربخشی آن مشخص خواهد شد و امیدواریم بتوانیم گزارش جامعی از میزان و نحوه اثربخشی تحقیقات در تصمیم‌گیری‌های استان خوزستان داشته باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار