بیش از ۶۸ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرک خرمشهر صادر شد

تاریخ انتشار: شنبه 23 مهر 1401 | 09:58 ق.ظ
بیش از ۶۸ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرک خرمشهر صادر شد سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر گفت:بیش از ۶۸ میلیون و ۲۸ هزار دلار کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شده است.

غلامرضا نیک‌رفتار روز ‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بیشترین کالای صادر شده از گمرک خرمشهر را کلینگر، کاه، حبوبات و میلگرد اعلام کرد و افزود:در این مدت بیش از ۳۱۱ میلیون و ۸۹۷ هزار دلار واردات کالا از طریق گمرک خرمشهر انجام شده که از نظر ارزش دلاری ۴۴ درصد و از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته۳۶ درصد افزایش را نشان می دهد.
سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر عمده کشورهای واردات کالا را چین، امارات متحده عربی ، کره جنوبی و تایوان اعلام کرد و بیان داشت: عمده کالاهای وارداتی شامل پیچ و مهره، سیم بکسل،لاستیک، ریل آسانسور و لوازم یدکی بوده است.
نیک رفتار تشویق و رونق تجارت از طریق بازگشت تجار ملی و محلی به خرمشهر را از برنامه‌های گمرک خرمشهر برای رونق مجدد در این بندر بیان کرد و افزود: اعطای مشوق‌ های واردات به واحدهای تولیدی از جمله ترخیص کالا با ضمانت بانکی برای چرخش نقدینگی، در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین گفت: درآمد عمومی گمرک خرمشهر از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ هزار و ۸۹۴ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۴ درصد افزایش دارد.
گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار