امسال در حوضه کرخه ممنوعیت کشت پاییزه نداریم

تاریخ انتشار: شنبه 30 مهر 1401 | 10:57 ق.ظ
امسال در حوضه کرخه ممنوعیت کشت پاییزه نداریم مجلس شورای اسلامی از قول مساعد وزیر نیرو برای صدور مجوز کشت پاییزه به ویژه گندم در حوضه کرخه خبر داد و گفت: امسال در حوضه کرخه ممنوعیت کشت پاییزه نداریم. سید کریم حسینی ، اظهار کرد: وضعیت کشت پاییزه برای حوضه آبی کرخه هنوز مشخص نشده و سازمان آب و برق خوزستان تاریخ مناسبی […]

مجلس شورای اسلامی از قول مساعد وزیر نیرو برای صدور مجوز کشت پاییزه به ویژه گندم در حوضه کرخه خبر داد و گفت: امسال در حوضه کرخه ممنوعیت کشت پاییزه نداریم.

سید کریم حسینی ، اظهار کرد: وضعیت کشت پاییزه برای حوضه آبی کرخه هنوز مشخص نشده و سازمان آب و برق خوزستان تاریخ مناسبی را برای آغاز این کشت اعلام نکرده است.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریعتر وضعیت کشت پاییزه در حوضه کرخه مشخص شود، افزود: باید هرچه سریعتر تاریخ مناسبی برای کشت پاییزه محصولات کشاورزی به ویژه گندم در حوضه کرخه مشخص شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیداری که با وزیر نیرو داشتم به این مساله تاکید شد تا مجوز کشت پاییزه به ویژه گندم از سوی وزارت نیرو برای حوضه کرخه صادر شود.

حسینی عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به تاکیدات انجام شده وزیر نیرو قول مساعد داد تا مجوز کشت پاییزه برای کشاورزان حوضه کرخه صادر شود و آن‌ها نیز بتوانند مانند کشاورزان دیگر حوضه‌های آبی در خوزستان نسبت به کشت پاییزه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امسال در حوضه کرخه ممنوعیت کشت پاییزه نداریم، ادامه داد: قرار است در جلسه‌ای طی این هفته وضعیت الگوی کشت در حوضه کرخه مشخص و با توجه به اختیاراتی که وزارت نیرو به مدیران استانی داده است در این خصوص تصمیم گیری شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر تاریخ کشت و زمان رهاسازی آب برای کشاورزان حوضه کرخه مشخص شود تا آن‌ها زمان کشت را از دست ندهند بتوانند نسبت به کشت مورد نظر اقدام کنند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار