کشف ۲۴۹ دستگاه ماینر غیرمجاز در اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 3 آبان 1401 | 09:44 ق.ظ
کشف ۲۴۹ دستگاه ماینر غیرمجاز در اهواز در مهر ماه ۲۴۹ دستگاه ماینر غیرمجاز با تلاش کارکنان توزیع برق اهواز جمع آوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در مهر ماه این تعداد دستگاه ماینر غیرمجاز  از بیست مزرعه در مناطق پنج گانه شرکت توزیع برق اهواز کشف و جمع‌آوری شده است.

 

عبدالحمید عباس شیاری با بیان اینکه دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز با تلاش کارکنان توزیع برق اهواز و همکاری عوامل انتظامی شناسایی، کشف و جمع‌آوری‌شده است افزود: ناپایداری شبکه، نوسان برق، آسیب‌دیدگی تجهیزات برقی و افزایش نرخ تلفات انرژی مهم‌ترین پیامد‌های استفاده از رمزارز‌های غیرمجاز است.

وی گفت: هر دستگاه ماینر معادل ۲.۵ کیلووات برق مصرف می‌کند که با در نظر گرفتن سقف مصرف مشترکان اهوازی در فصل تابستان، میزان انرژی برق صرفه جویی شده ناشی از جمع آوری دستگاه‌های ماینر در اهواز معادل مصرف برق ۲هزارو ۵۰۰ خانوار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت:شهروندان می‌توانند برای اطلاع رسانی در خصوص ماینر‌های غیرمجاز از طریق ” اپلیکیشن برق من “، ” سامانه اینترنتی www.tavanir.org.ir/samaat ” و یا شماره گیری ۱۲۱ و ۱۵۲۱ برای ثبت گزارش اماکن غیرمجاز استخراج رمز ارز اقدام کنند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار