انتقاد معاون استاندار خوزستان از کمبود نانوایی در این استان

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 آبان 1401 | 11:09 ق.ظ
انتقاد معاون استاندار خوزستان از کمبود نانوایی در این استان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با گله مندی از تشکیل صف های طولانی خرید نان مقابل واحدهای نانوایی این استان گفت: تعداد واحدهای نانوایی در خوزستان به نسبت جمعیت در مقایسه با استان های دیگر کمتر است.

رضا فتوحی در نشست کارگروه آرد و نان خوزستان با موضوع ارائه راهکار برای کاهش شلوغی واحدهای نانوایی در استان بیان کرد: سرانه مصرف آرد به ازای هر نفر در استان خوزستان در سال  ۷.۲۸ کیلوگرم است که با توجه به افزایش مصرف نان سنتی باید این سرانه افزایش یابد تا  شاهد تشکیل صف های طولانی در مقابل نانوایی ها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۸۶ واحد نانوایی به ازای جمعیت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفری خوزستان وجود دارد اظهار داشت: سرانه آرد مصرفی خوزستان باید افزایش پیدا کند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با تاکید بر ساماندهی و یکسان سازی آرد یارانه ای و آرد آزاد افزود: با افزایش سهمیه آرد خوزستان و اختصاص گندم هر استان به همان استان و تعلق گرفتن گندم  وارداتی به استان هایی که تولید گندم ندارند می توان توزیع گندم را در کشور ساماندهی کرد.

فتوحی افزود: با وجود مکاتبات صورت گرفته با معاون رئیس جمهور، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی سهمیه آردی که به استان خوزستان تعلق گرفته نسبت به جمعیت و سرانه مصرف این استان بسیار پائین است.

وی از معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور خواست پیگیر افزایش سهمیه آرد استان خوزستان باشد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان در ادامه خواهان ساماندهی و یکسان سازی آرد یارانه ای و آرد آزاد شد و گفت: با افزایش سهمیه آرد استان ، تولید نان با کیفیت و عرضه کافی نان باید رضایت مردم را جلب کرد.

افزایش قیمت نان صنعتی و قیمت آرد در ۲ ماه گذشته مصرف نان سنتی در استان خوزستان افزایش یافته و همین موضوع باعث تشکیل صف های طولانی در مقابل نانوایی ها و کمبود آرد نانوایی ها شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار