نیشکر صنعتی دوست‌دار محیط‌زیست است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 آبان 1401 | 08:37 ق.ظ
نیشکر صنعتی دوست‌دار محیط‌زیست است باگاس یکی از پسماندهای ارزشمند صنعت نیشکر است که نه تنها نقش مهمی در صنایع پایین دستی دارد بلکه منجی منابع طبیعی و حامی محیط‌زیست است.

م.دی.‌اف از محصولات برآمده از این پسماند در شرکت لوح سبز جنوب است که در بین چهار بِرند جهانی قرار گرفته و به بازارهای جهانی نیز صادر می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت لوح سبز جنوب، این شرکت نخستین تولیدکننده ام.دی.اف از باگاس نیشکر در کشور می‌باشد که ظرفیت ۱۳۲ هزار متر مکعب در سال را دارد و در کنار اشتغالزایی، نقش مهمی را در حفظ و صیانت از محیط زیست ایفا کرده است.

پرویز نورمحمدی، نیشکر را صنعتی دوست‌دار محیط‌زیست نامید که استفاده از پسماند آن در تولید ام.دی.اف و کاغذ مانع از قطع درختان می‌شود و از نابودی جنگل‌ها جلوگیری می‌کند.

در سال جدید که مزین به تولید دانش‌بنیان است این شرکت رکوردهای جدیدی در تولید تخته صنعی برجای گذاشته است. به گفته مدیر عامل شرکت لوح سبز جنوب، در اردیبهشت ماه سال جاری با تولید بیش از ۸۳ هزار ورق در اردیبهشت ماه امسال، رکورد ۱۰ ساله تولید ام.دی.اف شکسته شد.

نورمحمدی به اقدامات محیط‌زیستی این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: تصفیه آب در همین محل انجام می‌شود و فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب اجرایی شده و بخش دوم آن هم در حال ساخت است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار