خوزستان در بخش بیمه زراعت رتبه نخست کشور را دارد

تاریخ انتشار: شنبه 14 آبان 1401 | 08:56 ق.ظ
خوزستان در بخش بیمه زراعت رتبه نخست کشور را دارد مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان در بخش زراعت دارای رتبه اول کشوری از لحاظ سطح بیمه شده است. محمد آلاله در خصوص بیمه بخش کشاورزی در استان اظهار کرد: به طور کلی بیمه کشاورزی به سه بخش طیور، دام و زراعت تقسیم می‌شود که با توجه به اهمیت محصولات کشاورزی، به عنوان […]

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان در بخش زراعت دارای رتبه اول کشوری از لحاظ سطح بیمه شده است.

محمد آلاله در خصوص بیمه بخش کشاورزی در استان اظهار کرد: به طور کلی بیمه کشاورزی به سه بخش طیور، دام و زراعت تقسیم می‌شود که با توجه به اهمیت محصولات کشاورزی، به عنوان بخش مهمی از اقتصاد کشور و منبع مهم درآمد اقشار زیادی از مردم و همچنین مخاطرات بسیار آن، جهت حمایت از امنیت تولید و مدیریت ریسک و تولید پایدار کشاورزی نیاز به بیمه کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: کشاورزی و دامداری دو قطب اقتصادی کشور هستند که در تامین نیازهای غذایی جامعه نقش مهمی دارند و این دو قطب نیازمند حمایت هستند تا در مسیر امن حرکت کنند و این امر با بیمه کشاورزی محقق خواهد شد.

آلاله بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۲۲ هزار و ۸۷۵ هکتار از باغات استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که بخش عمده آن مربوط به نخیلات شهرستان‌های آبادان و شادگان با میزان سه میلیون و ۴۳۱ هزار اصله نخل بوده است. همچنین در بخش زراعت ۳۷۱ هزار هکتار اراضی استان بیمه شده است که بیشترین سطح مربوط به گندم آبی و دیم بوده است.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خوزستان بیان کرد: امسال نیز دو میلیون و ۴۹۳ هزار و ۲۸۸ راس دام سبک و سنگین تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که بیشترین میزان بیمه مربوط به دام‌های سبک عشایری و روستایی است.

وی با اشاره به میزان بیمه طیور در استان بیان کرد: سطح بیمه طیور نیز ۷۹ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۶۹۱ قطعه بوده است که مرغ نیمچه گوشتی و جوجه یکروزه بیشترین سطح بیمه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

آلاله با اشاره به پرداخت خسارت به دامپروران سبک و سنگین حوضه آبی کرخه تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال خسارت به دامپروران این حوضه آبی پرداخت شده است که از این مبلغ شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال غرامت جهت گاومیش‌های این منطقه واریز شده است. همچنین ۲۴ میلیارد ریال جهت گاوهای نیمه آمیخته و سه میلیارد و ۱۶۳میلیون ریال جهت گوسفند و بز به دامداران این حوضه پرداخت شد.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خوزستان ادامه داد: غرامت‌های حوضه کرخه مربوط به دام و زراعت بوده است اما غرامت بخشی از محصولات زراعی به دلیل عدم تامین بودجه کافی، تاکنون پرداخت نشده است و همچنین غرامت محصولات باغی در مرحله اخذ مجوز است. همچنین در سال زراعی امسال نیز تاکنون ۱۷۲۷ میلیون ریال غرامت در سامانه ثبت شده است.

وی بیان کرد: استان خوزستان در بخش زراعت دارای رتبه اول کشوری از لحاظ سطح بیمه شده است و در بیمه دام رتبه دوم، در باغات رتبه سوم و در طیور رتبه هفتم کشوری را دارد.

آلاله با اشاره به شاخص‌های تعیین میزان خسارات، تصریح کرد: پس از اثبات وقوع خسارت و سنجش میزان کاهش عملکرد محصولات زراعی و بررسی مراحل رشد گیاه توسط گروه پایش از طریق مراجعه حضوری و همچنین سنجش از طریق سنجنده‌های راه دور، ارزیابی‌ها انجام و میزان خسارت مشخص می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار