ابلاغ شیوه نامه کشت قراردادی در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 14 آبان 1401 | 11:57 ق.ظ
ابلاغ شیوه نامه کشت قراردادی در خوزستان شیوه نامه کشت قراردادی گندم آبی در مزارع خوزستان ابلاغ شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان در جلسه کشت قرادادی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه کشت قراردادی گندم آبی گفت: با همکاری همراه اول پلتفرمی جهت راحتی بیشتر کشاورزان راه اندازی شده است.

تورج نوروزی با اشاره به روند اجرایی شیوه نامه ابلاغی افزود: در مرحله اول کشاورز به مرکز خدمات دهستان مراجع و اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی ثبت می‌کند و پس از آن حواله الکترونیکی برای کشاورز صادر می شود.

وی ادامه داد: در مرحله بعد کشاورز باید برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی را روی گوشی خود نصب کند تا پیش نویس قرارداد در برنامه بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه پهنه بندی ثبت و شماره رهگیری برای کشاورز ارسال شود.

نوروزی تصریح نمود: پس از آن امضا دیجیتال توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی در برنامه کاربردی درج می‌شود سپس کشاورز به بانک کشاورزی برای تودیع وثایق و تضامین و تخصیص اعتبار و امضای قرارداد مراجعه و بیمه نامه توسط صندوق بیمه به صورت الکترونیکی و خودکار بر اساس قرارداد و بدون نیاز مراجعه کشاورز صادرمی شود.

وی اضافه کرد: پس از صدور بیمه نامه کشاورز به شرکت خدمات حمایتی برای دریافت کود بر اساس استعلام قراداد در سامانه پایش مواد کودی مراجعه می‌کند.

نوروزی اظهار داشت: طبق شیوه نامه ۱۰۰ درصد وجه کود اوره و ۵۰ درصد وجه کود‌های فسفاته و پتاسه توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

وی افزود: در صورت عدم تحویل محصول، مطالبات بانک از کشاورزان از محل وثایق و تضامین وصول خواهد شد همچنین در تعیین اعتبار کشاورزان وجوه بدهی احتمالی قبلی به بانک لحاظ نمی‌شود و بهای محصول تحویلی پس از کسر بدهی وی بایت کود و بیمه پرداخت می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند با استفاده از برنامه کاربردی در هر مرحله از کشت قراردادی نسبت به مشاهده وضعیت قرارداد، تخصیص اعتبار، اطاعات نهاده، کود و بیمه اقدام کنند.

شایان ذکر است کشت قرادادی در سال زراعی گذشته در سطح ۲۵۰ هزار هکتار از مزارع استان انجام شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار