بازگشت ۶۱ محکوم به قصاص به زندگی در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 15 آبان 1401 | 12:01 ب.ظ
بازگشت ۶۱ محکوم به قصاص به زندگی در خوزستان رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از بازگشت ۶۱ محکوم به قصاص به زندگی، از ابتدای سال تاکنون در خوزستان خبر داد. علیرضا باوی در نشست بررسی و راهکار حل و فصل پرونده‌های قصاص نوجوانان که در کانون اصلاح و تربیت اهواز با حضور مدیرکل زندان‌های استان، بزرگان، سران عشایر، مصلحین و مددجویان برگزار شد، خاستگاه […]

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از بازگشت ۶۱ محکوم به قصاص به زندگی، از ابتدای سال تاکنون در خوزستان خبر داد.

علیرضا باوی در نشست بررسی و راهکار حل و فصل پرونده‌های قصاص نوجوانان که در کانون اصلاح و تربیت اهواز با حضور مدیرکل زندان‌های استان، بزرگان، سران عشایر، مصلحین و مددجویان برگزار شد، خاستگاه و تشکیل شورای حل اختلاف در کشور را خوزستان دانست و اظهار کرد: به موجب این سنت حسنه که در کشور ترویج داده شد، شورای حل اختلاف به یک نهاد اثرگذار و با اهمیت رسیده که در سایه آن امنیت و آرامش در جامعه گسترش پیدا کرده و این نهاد مردمی در سراسر کشور فراگیر شده است.

 وی افزود: شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در هفت ماهه امسال موفق شدند با اخذ رضایت از اولیای دم، ۶۱ نفر از محکومین به قصاص را به زندگی بازگردانند و این در حالی است که در کل سال گذشته این رقم ۶۰ نفر بوده است.

وی بر نقش اثرگذار شوراهای حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌های اختلافات و دعاوی مردم تاکید کرد و افزود: شورای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در کشور رتبه اول از نظر میزان حل و فصل پرونده‌های قصاص را کسب کرده و این موفقیت مرهون تلاش، کوشش و زحمات فراوان اعضای خدوم شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان است که جا دارد از اقدامات جهادگونه و ایثارگرانه همه اعضای شوراهای حل اختلاف که به صورت شبانه‌روزی و بدون هیچ گونه چشم‌داشتی در حل و فصل اختلافات و دعاوی مردم تلاش می‌کنند صمیمانه قدردانی کنم.

باوی خاطرنشان کرد: نقش بزرگان و ریش سفیدان در حل و فصل مشکلات نوجوانان و جوانان بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: آگاه‌سازی و هویت بخشیدن به نوجوانان منجر به کاهش چشمگیر جرائم و پیشگیری از بزه در آنان می‌شود و خانواده و نهادهای علمی و فرهنگی باید وظایف و نقش خود را در این خصوص به‌خوبی ایفا کنند.

غلامرضا روشان مدیرکل زندان‌ها و اقدامان تامینی و تربیتی خوزستان نیز در این نشست گفت: برگزاری چنین جلساتی قطعاً و یقیناً نتایج بسیار مطلوبی در حل و فصل پرونده‌های زندانیان به‌خصوص مددجویان نوجوان که به هر دلیلی مرتکب بزه شده‌اند دارد و باید این نشست‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

وی افزود: شورای های حل اختلاف ویژه زندان‌ها در کاهش جمعیت کیفری تاثیر چشمگیری و تاکنون زندانیان زیادی به واسطه این نهاد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

در ادامه این نشست، بزرگان، سران عشایر و مصلحین حاضر در این نشست به ارائه دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در خصوص حل و فصل مشکلات نوجوانان و پیشگیری از وقوع جرم و بزه در بین آنان پرداختند و همچنین تعدادی از پرونده‌های مددجویان کانون اصلاح و تربیت اهواز جهت ایجاد صلح و سازش بررسی شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار