نامطلوب بودن آموزش و زیرساخت‌ها در آموزش و پرورش خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 17 آبان 1401 | 09:26 ق.ظ
نامطلوب بودن آموزش و زیرساخت‌ها در آموزش و پرورش خوزستان حمیدی نژاد : آموزش و پرورش خوزستان از نظر آموزشی، زیرساختی، اجتماعی و رفاهی وضعیت مطلوبی ندارد.

مدیرکل آموزش پرورش خوزستان در نشست رسمی شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تاکید بر آغاز تحول در این نهاد آموزشی گفت: متاسفانه آموزش و پرورش خوزستان از نظر آموزشی، زیرساختی، اجتماعی و رفاهی وضعیت مطلوبی ندارد به گونه‌ای که در بخش آموزشی جزو استان‌های آخر کشور است.

 

مسعود حمیدی نژاد افزود: به جز دوره محدودی، وضعیت آموزش و پرورش خوزستان در سال‌های گذشته مطلوب نبوده است.

وی ادامه داد: امتحان پایان دوره متوسطه به دلیل اینکه به صورت ملی برگزار می‌شود، معیاری برای رده بندی استان هاست که بر اساس این آزمون ها، خوزستان تا پارسال جزو استان‌های آخر کشور بوده است.

حمیدی نژاد گفت: مسایل فرهنگی و آموزشی امری زمان بر است و آثار اقدامات فرهنگی در دراز مدت نمایان می‌شود به همین دلیل ریل گذاری درست فرهنگی نیاز امروز برای آینده درخشان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان جزو استان‌های پر خطر است و به همین دلیل باید به صورت ویژه در این زمینه اقدام جدی شود، افزود: آموزش و پروش خوزستان به جز در مسایل قرآنی که جزو استان‌های برتر کشور است در دیگر مباحث پرورشی وضعیت مطلوبی ندارد.

وی ادامه داد: امسال مدال‌های خوبی توسط دانش آموزان خوزستان در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح ملی و بین المللی کسب شد که برخی از این دستاورد‌ها به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به ضعف جدی مسایل رفاهی آموزش و پرورش در خوزستان، گفت: نبود هیچ امکانات رفاهی از جمله فرهنگسرا و مهمانسرا برای فرهنگیان در شهرستان اهواز یکی از عوامل اصلی مهاجرت فرهنگیان از این استان به ویژه اهواز به استان‌های دیگر است.

حمیدی نژاد افزود: سرعت بخشی به اجرای طرح احداث شبکه فاضلاب اهواز باعث شده آسفالت اطراف برخی مدارس از وضعیت نامناسبی برخوردار باشد که این موضوع موجب مشکل برای تردد دانش آموزان شده است.

تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در آموزش و پرورش خوزستان

وی ادامه داد: با توجه به عقب ماندگی در مسایل آموزشی در خوستان، “طرح جهش” برای جبران مسایل آموزشی مدارس استان در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون این طرح در ۲۸ شهرستان اجرا شده است؛ با پیاده سازی این طرح گام بلندی در ارتقای آموزشی دانش آموزان خوزستان برداشته می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تدوین”طرح هادیان فرهنگی و تربیتی” گفت: این طرح مسایل مختلف فرهنگی و تربیتی از جمله سواد رسانه‌ای و نیاز‌های امروز دانش آموزان را مورد توجه قرار داده است که با اجرای آن بخشی از آسیب‌ها در این زمینه برطرف می‌شود.

وی احداث خانه‌های سلامت را از جمله برنامه‌های در دستور کار آموزش و پرورش خوزستان دانست و ادامه داد: اولین خانه سلامت آموزش و پرورش استان در کلانشهر اهواز به زودی افتتاح می‌شود که با توجه به عقب ماندگی‌ها در این زمینه انتظار می‌رود حداقل در چهار ناحیه آموزشی اهواز این خانه‌ها با همکاری مدیریت شهری احداث شود.

حمیدی نژاد با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در آموزش و پرورش خوزستان افزود: این قرارگاه که به تازگی تشکیل شده برنامه‌های فرهنگی و تبیینی در سه بخش فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه طرح اردو‌های پیشرفت و ایران قوی از دیگر طرح‌های مهمی است که در خوزستان آغاز شده است ادامه داد: دانش آموزان در کنار اردوی راهیان نور در قالب اردو‌های پیشرفت از مراکز مهم و برجسته صنعتی و همچنین سد‌های بزرگ استان دیدن، و از ظرفیت‌های علمی و صنعتی کشور و استان مطلع می‌شوند.

۸۰ طرح ورزشی در آموزش و پرورش خوزستان کلنگ زنی و یا افتتاح شد

وی افزود: ۸۰ طرح ورزشی در ماه‌ها اخیر در مدارس خوزستان آغاز، کلنگ زنی و یا به بهره برداری رسیده است که از این مجموع هفت طرح در اهواز و ۱۵ طرح در شهرستان‌های اطراف اهواز از جمله حمیدیه، باوی و کارون است.

وی گفت: فرهنگ سازی و آموزش شهروندی یکی از نکاتی است که با کمک مدیریت شهری امکان برنامه ریزی آن وجود دارد که یکی از این طرح‌های مشترک احداث شهرک ترافیک برای آموزش به دانش آموزان است که اهواز تاکنون از داشتن یک شهرک ترافیکی آبرومند بی بهره بوده است.

حمیدی نژاد گفت: آمد و شد دانش آموزان از جمله مسایل پرچالش در اهواز است که مدیریت شهری می‌تواند به کمک آموزش و پرورش آید.

وی ادامه داد: استفاده از فضا‌های آموزشی برای مردم، استفاده از فضا‌های شهرداری برای دانش آموزان و همچنین زیباسازی داخلی و بیرونی فضا‌های آموزشی از جمله سرفصل‌های همکاری مشترک میان مدیریت شهری و آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه مدارس مرکزی کلانشهر اهواز بسیار فرسوده هستند گفت: تعدادی از مدارس موجود در بافت مرکزی اهواز از جمله مدرس موجود در کنار بازار طلافروشی‌های اهواز در حال تخریب است که ورود خیران در این زمینه ضروری است.

وی ادامه داد: طبق قانون آمد و شد دانش آموزان معلول به عهده شهرداری است که این اتفاق هنوز در اهواز نیفتاده است ضمن اینکه پنج درصد از سهم آموزش و پرورش خوزستان از شهرداری همچنان به خوبی محقق نشده است.

وی با اشاره به تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهردرای اهواز گفت: مدارس نیز بخشی از شهر اهواز هستند که تحت تاثیر این آلایندگی‌ها قرار گرفته است که با توجه به تخصیص عوارض آلایندگی این انتظار وجود داشت که درصدی از این حق آلایندگی به آموزش و پرورش نیز داده شود.

وی بیان کرد: مشارکت در احداث کتابخانه ها، مشارکت در برگزاری مسابقات ملی، طراحی پارک خلاقیت شهری، ایجاد شهرک ترافیک، کمک به اعزام دانش آموزان نخبه به مسابقات کشوری، بهره گیری از ظرفیت تابلو‌های تبلیغی در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که انتظار همکاری مدیریت شهری با آموزش و پرورش وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار