رونمایی چهار طرح حمایتی، قضایی دادگستری خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 17 آبان 1401 | 09:44 ق.ظ
رونمایی چهار طرح حمایتی، قضایی دادگستری خوزستان با حضور مقامات قضایی خوزستان ، چهار طرح حمایتی، قضایی فناورانه در استان رونمایی شد.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت : این چهار طرح حمایتی، قضایی شامل “خدمات اجتماعی و مراقبت خروج از زندان، نظارت الکترونیک، مدیریت نیمه آزادی و مجتمع دادرسی الکترونیکی” زندان سپیدار اهواز هستند.

 

علی دهقانی با اشاره به اجرای طرح‌های فناورانه در امور قضایی و ندامتگاه‌های خوزستان افزود : یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری، استفاده از پابند‌های الکترونیکی برای زندانیان است که خوشبختانه اجرای این طرح سبب شده زندانیان با استفاده از این ابزار در کنار خانواده، به فعالیت اقتصادی نیز بپردازند، ولی تحت نظارت باشد و محدوده آزادی زندانی را نیز مقام قضایی تعیین می‌کند.

دهقانی راه‌اندازی مجتمع دادرسی الکترونیکی زندانیان در استان را نیز گامی در راستای کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در وقت و دسترسی آسان‌تر قضات به زندانیان برای انجام کار تحقیقاتی و رفع ابهامات در پرونده ارزیابی کرد و افزود:با راه اندازی پابند الکترونیکی، ۶۰۰ زندانی استان، دوران محکومیت خود را در کنار خانواده‌های خود می‌گذرانند بدون اینکه خطری برای امنیت جامعه داشته باشند.

وی یادآور شد: پابند الکترونیکی شامل زندانیان خطرناک، مرتکبان جرایم خشن و سرقت مسلحانه که می‌تواند امنیت جامعه را به مخاطره بیندازند نخواهد شد.

رییس کل دادگستری خوزستان در ادامه بر بهره گیری از پابند‌های الکترونیکی که شامل زندانیان با جرایم کم و غیرخطرناک خواهد بود اشاره کرد و افزود:استفاده از پابند الکترونیکی به نظر و رای قاضی بستگی دارد.

وی بازگشت آبرومندانه مددجو به جامعه را مستلزم بهبود وضعیت اقتصادی و بسترسازی برای اشتغال وی بیان کرد و افزود:هر زندانی که حرفه یا مهارتی در زندان کسب کرده باشد می‌تواند تا سقف ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کند، این طرح حمایتی پس از زندان، شرایط را برای خدمت به جامعه و پیشگیری از تخلف و جرم مهیا خواهد کرد.

غلامرضا روشان مدیرکل زندان‌های خوزستان نیز در این آیین با اشاره به طرح حمایتی از خانواده‌های زندانیان استان گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده زندانیان تحت حمایت و نظارت هستند و با اعطای تسهیلات مشغول فعالیت اقتصادی هستند.

وی کاهش جمیعت کیفری را راهبرد دستگاه قضایی بیان کرد و افزود: جمعیت کیفری زمینه را برای کار‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها فراهم خواهد کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار