دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز/ ناکارآمدی جهادکشاورزی در بخش دام و طیور

تاریخ انتشار: سه شنبه 17 آبان 1401 | 10:46 ق.ظ
دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز/ ناکارآمدی جهادکشاورزی در بخش دام و طیور رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز گفت: علت افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اهواز کمبود دام است؛ در دوره‌ای در استان و به خصوص در شهر اهواز دام وجود ندارد و دامی که در حال حاضر در بازار وجود دارد از استان‌های دیگر وارد می‌شود و هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نیست. […]

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز گفت: علت افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اهواز کمبود دام است؛ در دوره‌ای در استان و به خصوص در شهر اهواز دام وجود ندارد و دامی که در حال حاضر در بازار وجود دارد از استان‌های دیگر وارد می‌شود و هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نیست.

سید اصغر حسینی بهارانچی در خصوص وضعیت قیمت گوشت در بازار اهواز اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز در کل کشور منجر به افزایش قیمت گوشت قرمز در اهواز نیز شده است.

وی افزود: علت افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اهواز کمبود دام است. در دوره‌ای در استان و به خصوص در شهر اهواز دام وجود ندارد و دامی که در حال حاضر در بازار وجود دارد از استان‌های دیگر وارد می‌شود و هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نیست.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار صادرات گوشت به کشورهای عراق و دبی است و همچنین یکسری اشخاص که در اتحادیه دام تهران هستند به دروغ اعلام می‌کنند دام مازاد داریم. در صورتی که دام مازادی وجود ندارد.

حسینی بهارانچی ادامه داد: شاید در شهرستان‌های کوچکی مانند خرم‌آباد به دلیل استفاده کم مردم از گوشت قرمز دام مازاد وجود داشته باشد اما حدود ۱۰ تا ۵۰ شهرستان مانند اهواز در کشور وجود دارند که با کمبود دام مواجه هستند و تقاضا و خرید گوشت قرمز در آن‌ها بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: مسئولین می‌خواهند قیمت گوشت قرمز را با زور کنترل کنند اما این عمل نه تنها قیمت را کنترل نمی‌کند بلکه قیمت گوشت را به طور ناگهانی افزایش می‌دهد. به طور مثال قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز را از حدود ۷۰ هزار تومان به حدود ۲۵۰ هزار تومان می‌رساند.

حسینی بهارانچی با اشاره به اینکه قیمت خرید گوشت قرمز توسط فروشندگان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت قرمز توسط فروشندگان نسبت به قیمت مصوب سال گذشته ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته و به هر کیلوگرم ۱۷۵ تا ۱۸۰ هزار تومان رسیده است که اگر بخواهیم حداقل ۱۰ درصد سود برای فروشندگان درنظر بگیریم هر فروشنده باید هر کیلوگرم گوشت را حدود ۲۰۰ هزار تومان در بازار بفروشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گوشت قرمز از نظر موجودی مشکلی ندارد و کمبودی در این خصوص نداریم اما با قیمت بالا در بازار وجود دارد، افزود: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز در بازار اهواز دارای نوسان و متغیر است و فروشندگان هر کیلوگرم گوشت قرمز را به نرخ دلخواه مثلا از ۱۷۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

بهارانچی در خصوص بحث برخورد با گرانفروشی و کم فروشی عنوان کرد: در صورتی می‌توان با گرانفروشی برخورد کرد که فروشنده گوشت قرمز را گران بفروشد اما در صورتی که فروشنده گوشت را با قیمت بالا خریداری کند مجبور است گران بفروشد و در آن صورت نمی‌توان با آن برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز رو به افزایش است و در روزهای آینده گران‌تر خواهد شد، افزود: متولی این کار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان است اما آن‌ها هیچ کاری برای مردم انجام نمی‌دهند و از نظر بنده در زمینه طیور و دام ناکار آمد هستند.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار ۶۲ هزار تومان تا ۷۱ هزار تومان است، گفت: در حال حاضر قیمت مرغ دارای نوسان است و قیمت ثابتی ندارد. فروشنده هر کیلوگرم مرغ را حدود ۶۴ هزار تومان خریداری می‌کند و سود آن‌ها باید ۳ هزار تومان باشد اما ما به عنوان اتحادیه مرغ از آن‌ها می‌خواهیم که هر کیلوگرم مرغ را با ۲ هزار تومان سود بفروشند که غیر ممکن است. بنابراین اگر فروشنده گران فروشی و یا کم فروشی کند به دلیل ناکارآمدی ما مسئولین است ما باید ابتدا خود را اصلاح کنیم و سپس اقدام به اصلاح فروشندگان کنیم.

حسینی بهارانجی گفت: به دلیل عدم توان خرید مردم هیچ کمبودی در بازار مرغ وجود ندارد. در حال حاضر قیمت هر عدد تخم‌مرغ شانه‌ای ۴ هزار و ۶۰۰ تومان است و قیمت فله‌ای آن ۲هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان است و کمبودی در بازار وجود ندارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار