پیشرفت فیزیکی ۵۱ درصدی طرح فاضلاب اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 آبان 1401 | 11:31 ق.ظ
پیشرفت فیزیکی ۵۱ درصدی طرح فاضلاب اهواز مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز ۵۱ درصد است، گفت: از سال گذشته و آغاز دولت در بحث اصلاح خیابان‌های اهواز بیش از ۶۰۰ نقطه ترمیم و آسفالت شده است و ۳۹ نقطه دیگر مانده است که این نقاط نیز بعد از اتمام فعالیت اجرایی ترمیم و آسفالت می‌شوند. […]

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز ۵۱ درصد است، گفت: از سال گذشته و آغاز دولت در بحث اصلاح خیابان‌های اهواز بیش از ۶۰۰ نقطه ترمیم و آسفالت شده است و ۳۹ نقطه دیگر مانده است که این نقاط نیز بعد از اتمام فعالیت اجرایی ترمیم و آسفالت می‌شوند.

محمدرضا کرمی‌نژاد، درباره آخرین وضعیت پروژه فاضلاب اهواز اظهار کرد: پروژه فاضلاب اهواز با سرعت در حال اجرا است و این پروژه از آغاز دولت سیزدهم از ۲۳ نقطه فعال و غیر فعال آغاز شد. در حال حاضر در مدت زمان یک سال در بیش از ۶۰۰ نقطه از کلانشهر اهواز عملیات اصلاح و توسعه‌ای در پروژه فاضلاب اهواز و همچنین حل مشکلات نقاط ریزشی اجرایی شده است.

وی افزود: یکبار برای همیشه مشکل فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم برطرف خواهد شد و این عزم و اراده در روند اجرایی این پروژه نقطه عطفی برای شرکت آب و فاضلاب در روند اجرایی این پروژه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: مردم اهواز در یک سال گذشته همراهی خوبی در روند اجرایی پروژه‌ها با مجموعه آبفا داشته‌اند که باید از صبر و حوصله آن‌ها قدردانی و بابت هر گونه مشکل از شهروندان اهوازی عذرخواهی کرد.

کرمی نژاد ادامه داد: کار اجرایی مخصوصا اجرای پروژه فاضلاب سختی کار خود را دارد اما مشکل ۳۰ ساله اهواز از بابت پس زدگی‌ها و مشکلات عدیده فاضلاب با اتمام این پروژه‌ها برطرف می‌شود و این نوید را به مردم اهواز می‌دهیم با عزم و اراده دولت و وزارت نیرو، قطعا این پروژه می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه زیرساخت‌های فرسوده در اهواز باشد و مشکل دیرینه مردم اهواز را برطرف کند.

مدیر عامل آبفا خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر در پروژه فاضلاب اهواز در ۱۳۷ جبهه کاری مشغول به فعالیت هستیم که ۷۴ نقطه مربوط به قرارگاه خاتم الانبیاء و ۶۳ جبهه کاری توسط پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حال اجرا است.

۳۹ نقطه باقی‌مانده طرح بعد از اتمام کار ترمیم می‌شوند

کرمی نژاد با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز ۵۱ درصد است، افزود: در حال حاضر همه مناطق اهواز زیرپوشش اجرای این طرح هستند و رفع مشکل مناطقی که سال‌های قبل دچار آبگرفتگی می‌شدند، در دستور کار است.

وی با اشاره به باقی مانده نقاط ریزشی فاضلاب در کلانشهر اهواز بیان کرد: مردم به خوبی می‌دانند که سال‌های گذشته وضعیت فاضلاب اهواز چگونه بود و ما در یک سال گذشته با تلاش‌های انجام‌شده توانستیم فاضلاب را از زیر پای مردم جمع کنیم و از مجموع ۶۰۰ نقطه ریزشی به ۳۹ نقطه رسیده‌ایم که در این ۳۹ نقطه نیز با سرعت در حال کار هستیم. در حال حاضر مجموع باقی مانده خطوط ریزشی ۷ کیلومتر است و با اجرای این پروژه‌ها دیگر شاهد فاضلاب زیر پای مردم نخواهیم بود.

مدیرعامل آبفا خوزستان در خصوص آسفالت خیابان‌های مناطق مختلف اهواز گفت: خیابان زکی زاده، خط کندرو جمهوری و خیابان‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ این منطقه هفته آینده آسفالت می‌شوند. همچنین خیابان‌های سردار هاشمی و آریاشهر ۲ هفته آینده آسفالت خواهند شد.

کرمی نژاد با اشاره به مشکلات چندین ساله پس‌زدگی فاضلاب در خیابان زاهد در زیتون کارمندی عنوان کرد: پروژه فاضلاب خیابان زاهد به طول ۹۰۰ متر بوده که با اجرای طرح ضربتی این پروژه، در مدت زمان ۱۵ روز ۷۰۰ متر آن انجام شده است و تا پایان هفته جاری این پروژه تکمیل و مشکل پس‌زدگی فاضلاب در این منطقه برای همیشه برطرف می‌شود.

وی به اجرای پروژه منطقه چهارشیر اهواز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه خط انتقال ۱۲۰۰ میلیمتر و احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه کوی نیروی چهارشیر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز شده است که ۲۲۰ متر آن در مدت زمان ۱۰ روز اجرا شده است .این پروژه به دلیل مسیر پرتردد چهارشیر سختی کار خود را دارد اما باید با فوریت اجرا شود تا مشکل چندین ساله مردم این منطقه حل شود.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه مجری و پیمانکاران باید از همه توان خود در اجرای بهتر و سریعتر پروژه استفاده کنند، تصریح کرد: قرار است ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز به شکل فوری و اصولی و حفظ کیفیت و با استفاده از ظرفیت کامل پیمانکاران شرکت آبفا خوزستان نسبت به ترمیم و مرمت ۲۰ کیلومتر از طول نوارهای حفاری ناشی از اجرای شبکه فاضلاب در شهر اهواز در ۸۶ خیابان اقدام شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به ترمیم نقاط حفاری شده در اهواز خاطرنشان کرد: از سال گذشته و آغاز دولت در بحث اصلاح خیابان‌های اهواز بیش از ۶۰۰ نقطه ترمیم و آسفالت شده است و ۳۹ نقطه دیگر مانده است که این نقاط نیز بعد از اتمام فعالیت اجرایی ترمیم و آسفالت می‌شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار