اختصاص ندادن آب مهم‌ترین چالش توسعه آبزی پروری بهبهان

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 آبان 1401 | 10:52 ق.ظ
اختصاص ندادن آب مهم‌ترین چالش توسعه آبزی پروری بهبهان مدیر کل شیلات خوزستان مهم‌ترین چالش توسعه آبزی پروری بهبهان را اختصاص ندادن آب به فعالیت‌های شیلاتی از سوی سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد.

فتح الله ابوعلی در کنفرانس ملی توسعه بهبهان که در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به جایگاه برتر شیلات خوزستان در کشور از لحاظ آبزی پروری (رتبه دوم کشور) گفت: بهبهان در زمینه پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی (دو منظوره) در خوزستان پیشرو است.

وی دیگر ظرفیت‌های سرمایه گذاری شیلاتی شهرستان بهبهان را پرورش ماهی در قفس در سد مخزنی مارون، آبزی پروری تلفیقی با کشت‌های دائم و مجتمع‌های پرورش متراکم ماهی برشمرد.

ابوعلی افزود: در صورت عملیاتی شدن این پتانسیل‌ها تولید شهرستان به ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن، معادل ۴۰ درصد تولیدات فعلی خوزستان خواهد رسید و اشتغالزایی برابر ۳ هزار و ۱۰۸ نفر در بر خواهد داشت.

مدیر کل شیلات خوزستان مهم‌ترین چالش شهرستان را تخصیص ندادن آب به فعالیت‌های آبزی پروری از سوی سازمان آب و برق استان عنوان کرد ادامه داد: در حال حاضر بهبهان ۴۴ واحد پرورش ماهی دارد که اکثرا در استخر‌های ۲ منظوره کشاورزی _آبزی پروری در حال فعالیت هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار