۱۶۰ واحد صنعتی راکد در خوزستان به چرخه تولید بازگشت

تاریخ انتشار: دوشنبه 23 آبان 1401 | 11:38 ق.ظ
۱۶۰ واحد صنعتی راکد در خوزستان به چرخه تولید بازگشت سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیر فعال در نقاط مختلف استان به چرخه تولید بازگشت.

حمیدرضا فلاح  با اشاره به اینکه ۴۶۰ واحد تولیدی در استان خوزستان راکد و نیمه راکد هستند بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ طرح تولیدی کوچک و بزرگ در استان در دست ا جرا است که از این تعداد ۱۵۰ واحد بزرگ تولیدی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های شاخص این اداره کل در استان خوزستان بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد است ادامه داد: یکی از مواردی که می تواند به واحدهای تولیدی کمک کند قانون معافیت مالیاتی است، این قانون  به درستی اجرا نشده  و نتوانسته به واحدهای تولیدی کمک‌کند.

فلاح با اشاره به سند آمایش صنعت که از سوی وزارت صمت تدوین شده است اظهار داشت: طبق این سند نرخ سود بانکی و مالیاتی برای واحدهای تولیدی بسته به نوع تولید و محل فعالیت واحد تولیدی باید متفاوت باشد.

وی ابراز امیدواری کرد بعد از تایید نهایی این سند تاثیر مثبت آن را در رونق واحدهای تولیدی شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر خود به خوزستان برای بازگشت به تولید واحدهای تولید و صنعتی راکد در استان قول مساعد داده است.

۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار