هشدار نارنجی مدیریت بحران خوزستان برای وضعیت جوی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 آبان 1401 | 09:25 ق.ظ
هشدار نارنجی مدیریت بحران خوزستان برای وضعیت جوی مدیریت بحران استانداری خوزستان برای وضعیت جوی پیش رو هشدار سطح نارنجی صادر و به مسئولان ابلاغ کرد.

علی کرم پور سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان هشدار سطح نارنجی در خصوص وضعیت جوی همراه با دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مرتبط با این هشدار را خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرد.

 

در این اخطاریه آمده است: در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی از  بعداز ظهر چهارشنبه ۲۵ / ۰۸ / ۱۴۰۱ تا اواخر پنجشنبه ۲۶/ ۰۸ / ۱۴۰۱ شاهد بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ خواهیم بود.

این شرایط موجب مسدود شدن محور‌های روستا‌های سردسیر ، خسارت به زیر ساخت‌ها بویژه قطعی برق در روستا‌های صعب العبور و سردسیر ، اختلال در سفر‌های بین شهری ، آبگرفتگی معابر عمومی ، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی ، تأخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال بارش بیش از ۲۰ میلی متر در استان خواهد شد.

در این اطلاعیه با اشاره به افزایش رطوبت در استان تا روز جمعه ۲۷/ ۰۸ / ۱۴۰۱ آمده است : با ورود سامانه بارشی به استان و تأثیرات قابل توجه این سامانه به صورت رگبار باران، رعد وبرق، وزش تندباد‌های لحظه‌ای، صاعقه و بارش برف و تگرگ از روز چهارشنبه تا روز جمعه (۲۵ لغایت ۲۷/ ۰۸ / ۱۴۰۱) بر مناطق شمال و شمال شرق استان و ارتفاعات زاگرس و لزوم اتخاذ تمهیدات لازم با توجه زمان کوچ عشایر و تأثیر ویژه‌ی این سامانه بر مناطق کوهستانی و مسیر‌های تردد عشایر و حجم بیش از ۹۰ میلی متر این بارش‌ها در استان ضروری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار