تاکید بر ضرورت افزایش سرانه آرد خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 آبان 1401 | 10:41 ق.ظ
تاکید بر ضرورت افزایش سرانه آرد خوزستان معاون استاندار خوزستان : برای کاهش صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها باید سرانه تخصیص آرد به خوزستان افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در کارگروه تنظیم بازار استان ضمن در خواست افزایش سرانه آرد استان گفت: سرانه آرد خوزستان کمتر از میزان مصرفی در استان است و همین موضوع باعث تشکیل صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها شده است.

 

آقا رضا فتوحی افزود : با توجه به اینکه استان خوزستان در ماه‌های مختلف سال پذیرای مهمانان نوروزی، اربعین، زائرین عتبات عالیات، راهیان نور، جمعیت پنهان کارگری و… است و نیز با توجه به افزایش مصرف نان سنتی نیازمند افزایش سهمیه آرد در استان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای خرید و تأمین میوه عید نوروز از هم اکنون گفت: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته بهتر است هیچ نهاد دولتی در خرید و فروش میوه شب عید دخالتی نداشته باشد و فقط توسط دستگاه‌های نظارتی، بر بازار نظارت داشته باشد.

فتوحی بیان کرد: اتحادیه‌های تعاون روستایی برای استان‌ها خرید و تقسیم شهرستانی میوه شب عید را به میزان نیاز انجام داده و خود پاسخگوی مازاد یا کمبود میوه باشند.

فتوحی با اشاره به وضعیت تامین مرغ در بازار استان گفت: قیمت مرغ در حال حاضر پائین‌تر از نرخ مصوب است و با افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در استان، نیاز است که شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره سازی مرغ انجام دهد و البته باید در تامین نقدینگی این شرکت نیز کمک سود.

وی همچنین در این نشست خواهان تعیین تکلیف نهاده‌های موجود در بندر امام خمینی (ره) و تامین ارز این نهاده‌ها شد.

در خوزستان سه هزار نانوایی وجود دارد وسرانه مصرف آرد به ازای هر نفر در سال هفت کیلوگرم است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار