تجهیز تاسیسات نفت و گاز مارون به پکیج های هوشمند کپسول اطفاء حریق

تاریخ انتشار: شنبه 28 آبان 1401 | 09:32 ق.ظ
تجهیز تاسیسات نفت و گاز مارون به پکیج های هوشمند کپسول اطفاء حریق ایستگاه های تقویت فشار و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به پیکج های هوشمند برای کپسول های خاموش کننده اتاقک توربین ها تجهیز می شوند که باعث حصول اطمینان ۱۰۰ درصدی از ایمنی کامل تاسیسات و صفر شدن ریسک گسترش حریق در صورت بروز آتش سوزی خواهد شد. پیش از این […]

ایستگاه های تقویت فشار و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به پیکج های هوشمند برای کپسول های خاموش کننده اتاقک توربین ها تجهیز می شوند که باعث حصول اطمینان ۱۰۰ درصدی از ایمنی کامل تاسیسات و صفر شدن ریسک گسترش حریق در صورت بروز آتش سوزی خواهد شد.

پیش از این و بر اساس طراحی ایستگاه های مذکور، کپسول های اطفاء حریق روی زمین قرار داشته و در صورت بروز آتش سوزی عمل می کردند.

یکی از معضلات اساسی کپسول های مذکور  عدم  وجود نمایشگر و  شاخص(پر یا خالی بودن) آنها  بوده که لاجرم  کارکنان HSE  هر ۶ ماه یکبار کپسول ها را به محل دیگری برای تعیین وزن و مقیاس منتقل می کنند؛  سطح قابل توجه استرس و دغدغه همکاران مبنی بر  عدم اطمینان  از عملکرد کپسول ها در زمان مورد نیاز، موجبات ارائه ایده ابتکاری پکیج های هوشمند را از سوی یکی از متخصصین  اداره تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون فراهم آورد. 

در تعامل با یک شرکت دانش بنیان ایرانی، پکیج هوشمندی با مکانیزم وزن کشی دقیق طراحی و ساخته شد که به صورت لحظه ای شاخص های مرتبط با وزن و شرایط کپسول را اندازه گیری می کند تا علاوه بر اعلام برخط وزن کپسول، دلایل اختلالات احتمالی موجود را نیز شناسایی و به اپراتور اعلام هشدار نماید..

نمونه نخست این پکیج که بر اساس  ایده بهزاد ناصری کریموند از متخصصین اداره  نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ساخته شد، به صورت کاربردی پس از اخذ تائیدیه HSE  بر روی توربین  ردیف ۴ ایستگاه تقویت فشار گاز شماره ۳ شرکت مارون  نصب و راه اندازی  گردید.

شایان ذکر است طراحی و ساخت این  پکیج تنها ۱۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته و در حال حاضر شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون سفارش پکیج جهت  نصب بر روی توربین های موجود در کلیه ایستگاه های تقویت فشار و تزریق گاز را در دستور کار دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار