تولید اولین محصول کشاورزی شناسه دار در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 آبان 1401 | 11:12 ق.ظ
تولید اولین محصول کشاورزی شناسه دار در خوزستان خیار گلخانه‌ای به عنوان اولین محصول کشاورزی شناسه‌دار در خوزستان تولید شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: آغاز روند نظارت بر تولید محصولات کشاورزی با هدف سلامت محصولات کشاورزی در زنجیره مزرعه تا سفره آغاز شده است. 

آرش آقاپور زنگنه می گوید: ارتقاء سلامت محصولات تولیدی و به حداقل رساندن آلودگی‌های احتمالی در فرآیند تولید مستلزم افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان از وضعیت باقیمانده آفت‌کش‌ها، کود‌های شیمیایی، ترکیبات هورمونی، مواد نگهدارنده، فلزات سنگین و دیگر آلاینده‌هایی است که ممکن است سلامت جامعه را مورد تهدید قرار دهد.

به گفته او سلامت محصولات کشاورزی در زنجیره مزرعه تا سفره نه تنها به سلامت جامعه، بلکه به تجارت جهانی گره خورده است و نه تنها در توسعه اقتصادی و پویایی اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کند بلکه در نشان دادن تصویر یک کشور در سطح ملی و بین‌المللی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آقاپور زنگنه گفت: ما از ظرفیت مسئولین فنی واحد‌های تولیدی که زیر نظر این سازمان فعالیت دارند استفاده می‌کنیم، که در این راستا از اولین مسئول فنی در شناسه دار کردن محصول خیار گلخانه‌ای که در شهرستان لالی به بهره برداری رسید، تقدیر خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار