نیشکر نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 آذر 1401 | 09:13 ق.ظ
نیشکر نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد سهام توسعه نیشکر در فرابورس عرضه می‌شود/اهتمام‌ ویژه‌ای برای شکوفایی صنعت نیشکر شده است

مدیرعامل شرکت طرح و توسعه آینده پویا به نقش کلیدی شرکت توسعه نیشکر در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت به لحاظ اشتغال و ارزش افزوده‌ای که برای اقتصاد ایجاد می‌کند، نقشی کلیدی در اقتصاد کشور دارد.

محمدحسین فروزانمهر شنبه (۲۸ آبان ماه) در نشست بررسی عرضه سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در فرابورس که با حضور مدیران، هیأت پذیرش فرابورس و سهامداران این شرکت برگزار شد، گفت: پس از بخش انرژی و بازرگانی، کشاورزی از بخش‌های مهم اقتصادی خوزستان است و صنعت نیشکر نیز اصلی‌ترین بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود.

از مجموع بالغ بر ۱۴ میلیون تن محصولات زراعی و باغی استان خوزستان که باعث شده این استان در صدر تولید کنندگان کشاورزی کشور قرار گیرد، بیش از هفت میلیون تن آن نیشکر است.

وی به مقدمات عرضه سهام توسعه نیشکر در فرابورس اشاره کرد و گفت: در طی این مدت با مشارکت بسیار خوب دکتر ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر به عنوان محور کار، اقدامات مثبتی انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت طرح و توسعه آینده پویا افزود: بخش کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در جهت‌گیری‌های آمایشی دارد، از این رو بانک‌های صادرات و ملی و همچنین دولت به عنوان سهامداران عمده توسعه نیشکر تمام اهتمام‌شان بر این موضوع است که این صنعت به شکوفایی برسد.  

نیشکر در حوزه  تحقیق و توسعه پیشرو است

فروزان مهر به پویایی صنعت نیشکر اشاره کرد و فعالیت هشت واحد نیشکری به همراه چندین صنایع جانبی را نشانه پویایی این صنعت در استان دانست.

وی گفت: این شرکت در تولید شکر، الکل طبی، خمیرمایه، ام.دی.اف، خوراک دام و… نقش دارد و هر روز شاهد بالندگی بیشتر این مجموعه هستیم. در عین حال در حوزه تحقیق و توسعه نیز با مطالعات فراوان در حوزه تخصصی خود، مصداقی برای تحقق شعار سال است .

مدیرعامل شرکت طرح و توسعه آینده پویا با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها ضریب استحصال شکر در این صنعت افزایش می‌یابد، از پایداری این صنعت خبر دارد و افزود: با توجه به منابع آبی در استان اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم در آینده شاهد کشت پایدار در این مجموعه باشیم که متاثر از کمبود منابع آبی نباشد و بتواند نیاز کشور را در شکر تامین نماید.

فروزان مهر در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری سخن گفت و تاکید کرد: یکی از سیاست‌های محوری در راستای اجرای ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، خروج بانک ها از بنگاه داری و فراهم کردن شرایط برای واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بورس است.

به گفته او، فرآیند خروج شرکت‌های زیرمجموعه‌ بانک ملی ادامه دارد و مقدمات کار برای عرضه سهام توسعه نیشکر در فرابورس فراهم شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار