عملیات بازرسی ازتونل آبرسانی واحد های هفت و هشت نیروگاه دوم سد شهید عباسپور انجام شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 آذر 1401 | 09:04 ق.ظ
عملیات بازرسی ازتونل آبرسانی واحد های هفت و هشت نیروگاه دوم سد شهید عباسپور انجام شد مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور از عملیات بازرسی تونل آبرسانی واحد های هفت و هشت نیروگاه دوم سد شهید عباسپور خبر داد.

“فرزاد جونعلی وند” گفت: سیستم آب بر نیروگاه دوم متشکل از دو رشته تونل و شفت تحت فشار است که هر یک از آنها در ورودی نیروگاه با احداث یک انشعاب آب را از طریق منیفولدهای بالادست به چهار واحد نیروگاه انتقال میدهند ، به همین منظور برای جلوگیری از بروز اتفاقاتی نظیر ایجاد خسارت و صدمات به واحد های نیروگاهی همزمان با اورهال سالیانه واحدها بازرسی از تونل آبرسانی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: : باتوجه به طول ۱۷۵ متری تونل مذکور و صعب العبور بودن و شرایط سخت دسترسی به مسیرتونل جلسات فنی با کارشناسان معاونت پایداری  برگزار و بر رعایت تمامی مسائل ایمنی تأکید شد. سپس با نصب استابلاگ ها راه ورود آب به تونل مذکور را مسدود نموده و با استفاده از جرثقیل سقفی موجود توسط سبد مخصوص به پشت دریاچه رسیده و پس از رسیدن تیم اجرایی به ابتدای مسیر تونل آبرسان اقدام به گشایش مسیر و احداث مسیر های دسترسی برای فیلمبرداری از محل های آسیب دیده ی احتمالی صورت پذیرفت که در این عملیات موفقیت آمیز هیچ گونه تخریب و یا خوردگی مشاهده نگردید و در پایان تیم عملیاتی از دریچه شماره هفت خارج گردیدند.

 

گفتنی است: نیروگاه دوم سد شهید عباسپور در کرانه چپ ساختگاه سد و در فاصله ۱۲۴ متری پائین دست دریاچه آن به صورت زیرزمینی ساخته شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار