سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز خبر داد : روزانه حدود ۲ میلیون نفر سفر در اهواز انجام می شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 آذر 1401 | 10:17 ق.ظ
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز خبر داد : روزانه حدود ۲ میلیون نفر سفر در اهواز انجام می شود نشست خبری سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز برگزار گردید . امیر صفی خانی در این نشست بیان کرد: تاکسیرانی یکی از سازمان های‌ مهم به جهت رفت و آمد مردم است و روزانه در شهر اهواز حدود دو میلیون نفر سفر انجام می شود. سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: […]

نشست خبری سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز برگزار گردید .
امیر صفی خانی در این نشست بیان کرد: تاکسیرانی یکی از سازمان های‌ مهم به جهت رفت و آمد مردم است و روزانه در شهر اهواز حدود دو میلیون نفر سفر انجام می شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: اهواز دارای ۱۹۴۵ تاکسی و ون حمل و نقل عمومی درون شهری می‌باشد که در حالت استاندارد و با توجه به میزان جمعیت باید حداقل ۱۰ هزار تاکسی وجود داشته باشد.

وی افزود : ما در یک دوران طلایی باید از تسهیلات نوسازی در راستای توسعه سازمان بهره برداری می کردیم.

صفی خانی با بیان اینکه طی ده سال گذشته فقط ۲۲۰ دستگاه را نوسازی کردیم، گفت : ۸۸ درصد ناوگان تاکسیرانی اهواز بالای ده سال عمر دارند که نشان می دهد طی سالهای اخیر به نوسازی توجهی نشده است و متأسفانه علاوه بر این موضوع برای توسعه ناوگان نیز فعالیتی صورت نگرفته است .

وی اظهار داشت : برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز باید به رانندگان تسهیلات کم بهره با اقساط بلند مدت داده شود و علاوه بر آن سهمیه نوسازی ناوگان را مسئولان استان پیگیری نمایند و سهمیه ویژه ای را به اهواز اختصاص بدهند .

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد : در مهرماه جلسه ای در شورای عالی ترافیک کشور برگزار شد و اهواز مورد توجه ویژه قرار گرفت و با توجه به نگاه ویژه رییس جمهور در آن جلسه ۱۰۰ دستگاه ون به اهواز اختصاص داده شد و شهرداری اهواز نیز در فاز اول مبلغ اولیه جهت ۵۰ ون را واریز کرده که ان شالله طی روزهای آینده ۱۵ دستگاه آن وارد شهر می شوند و البته تلاش داریم تا پایان سال شاهد حضور صد دستگاه ون باشیم .

وی بیان کرد: در خصوص نوسازی باید بانک ها و صنایع استان وظیفه اجتماعی خود را برای شهر انجام بدهند تا شهر پیشرفت کند و نباید صرفاً این بار بر دوش شهرداری اهواز قرار بگیرد .

صفی خانی گفت : برای توسعه ناوگان تاکسیرانی اهواز حداقل ۲ هزار دستگاه دیگر نیاز است که در این زمینه باید با ارایه تسهیلات کم بهره و بلند مدت و همچنین اختصاص سهمیه ویژه مردم را به حضور در این عرصه ترغیب کرد. .

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به طرح های نوین این سازمان اظهار داشت: با همکاری سازمان فاوا پروژه پرداخت آنلاین کرایه تاکسی را از روز شنبه اجرا خواهیم کرد و در یک خط به شکل پایلوت انجام می شود که در این طرح مسافر در صورت نبود پول نقد و حتی کارت بانکی می تواند از طریق اسکن کد هزینه خود را بپردازد همچنین راه اندازی سامانه الکترونیکی خدمات رفاهی و اداری ویژه رانندگان تاکسی می باشد که این موضوع مدت ها مورد پیگیری رانندگان بود..

وی با اشاره به اینکه تاکسی دارای یک تعریف مشخص است گفت: تاکسیرانی فقط می تواند با تاکسی برخورد کند نه با مسافربرهای شخصی. بنابراین مسافربران شخصی باید سازماندهی شوند و در این موضوع پلیس باید کمک رسان سازمان باشد.

صفی خانی در خصوص سرویسهای مدارس نیز اظهار داشت: با هماهنگی آموزش و پرورش روزانه چهار اکیپ سازمان بر عملکرد آنها نظارت می نمایند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار