نشست خبری سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز برگزار گردید .
امیر صفی خانی در این نشست بیان کرد: تاکسیرانی یکی از سازمان های مهم به جهت رفت و آمد مردم است و روزانه در شهر اهواز حدود دو میلیون نفر سفر انجام می شود.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: اهواز دارای ۱۹۴۵ تاکسی و ون حمل و نقل عمومی درون شهری میباشد که در حالت استاندارد و با توجه به میزان جمعیت باید حداقل ۱۰ هزار تاکسی وجود داشته باشد.
وی افزود : ما در یک دوران طلایی باید از تسهیلات نوسازی در راستای توسعه سازمان بهره برداری می کردیم.
صفی خانی با بیان اینکه طی ده سال گذشته فقط ۲۲۰ دستگاه را نوسازی کردیم، گفت : ۸۸ درصد ناوگان تاکسیرانی اهواز بالای ده سال عمر دارند که نشان می دهد طی سالهای اخیر به نوسازی توجهی نشده است و متأسفانه علاوه بر این موضوع برای توسعه ناوگان نیز فعالیتی صورت نگرفته است .
وی اظهار داشت : برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز باید به رانندگان تسهیلات کم بهره با اقساط بلند مدت داده شود و علاوه بر آن سهمیه نوسازی ناوگان را مسئولان استان پیگیری نمایند و سهمیه ویژه ای را به اهواز اختصاص بدهند .
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد : در مهرماه جلسه ای در شورای عالی ترافیک کشور برگزار شد و اهواز مورد توجه ویژه قرار گرفت و با توجه به نگاه ویژه رییس جمهور در آن جلسه ۱۰۰ دستگاه ون به اهواز اختصاص داده شد و شهرداری اهواز نیز در فاز اول مبلغ اولیه جهت ۵۰ ون را واریز کرده که ان شالله طی روزهای آینده ۱۵ دستگاه آن وارد شهر می شوند و البته تلاش داریم تا پایان سال شاهد حضور صد دستگاه ون باشیم .
وی بیان کرد: در خصوص نوسازی باید بانک ها و صنایع استان وظیفه اجتماعی خود را برای شهر انجام بدهند تا شهر پیشرفت کند و نباید صرفاً این بار بر دوش شهرداری اهواز قرار بگیرد .
صفی خانی گفت : برای توسعه ناوگان تاکسیرانی اهواز حداقل ۲ هزار دستگاه دیگر نیاز است که در این زمینه باید با ارایه تسهیلات کم بهره و بلند مدت و همچنین اختصاص سهمیه ویژه مردم را به حضور در این عرصه ترغیب کرد. .
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به طرح های نوین این سازمان اظهار داشت: با همکاری سازمان فاوا پروژه پرداخت آنلاین کرایه تاکسی را از روز شنبه اجرا خواهیم کرد و در یک خط به شکل پایلوت انجام می شود که در این طرح مسافر در صورت نبود پول نقد و حتی کارت بانکی می تواند از طریق اسکن کد هزینه خود را بپردازد همچنین راه اندازی سامانه الکترونیکی خدمات رفاهی و اداری ویژه رانندگان تاکسی می باشد که این موضوع مدت ها مورد پیگیری رانندگان بود..
وی با اشاره به اینکه تاکسی دارای یک تعریف مشخص است گفت: تاکسیرانی فقط می تواند با تاکسی برخورد کند نه با مسافربرهای شخصی. بنابراین مسافربران شخصی باید سازماندهی شوند و در این موضوع پلیس باید کمک رسان سازمان باشد.
صفی خانی در خصوص سرویسهای مدارس نیز اظهار داشت: با هماهنگی آموزش و پرورش روزانه چهار اکیپ سازمان بر عملکرد آنها نظارت می نمایند.