مدیران موفقیت‌های صنعت نفت را به گوش مردم برسانند

تاریخ انتشار: شنبه 3 دی 1401 | 08:49 ق.ظ
مدیران موفقیت‌های صنعت نفت را به گوش مردم برسانند مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: یکی از وظایف مهم مدیران نفتی، انعکاس موفقیت‌ها به مردم است که این موضوع در راستای جهاد تبیین بوده و باعث افزایش سطح امیدواری در میان جوانان از آینده کشور می‌شود. محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران چهارشنبه (۳۰ آذرماه) در سفر یک روزه خود به استان خوزستان، […]

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: یکی از وظایف مهم مدیران نفتی، انعکاس موفقیت‌ها به مردم است که این موضوع در راستای جهاد تبیین بوده و باعث افزایش سطح امیدواری در میان جوانان از آینده کشور می‌شود.

محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران چهارشنبه (۳۰ آذرماه) در سفر یک روزه خود به استان خوزستان، با حضور در نشست مشترک مدیران شرکت‌های نفتی استان خوزستان، از زحمات مدیران عالی این شرکت‌ها تشکر کرد و اظهار داشت: موفقیت‌های امروز صنعت نفت مدیون تلاش و کوشش مدیران و کارکنان تلاشگر عرصه نفت است.

وی افزود: این موفقیت‌ها باید برای مردم گزارش شود چراکه باعث امیدواری جوانان از آینده کشور و این موضوع در راستای جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ضمن قدردانی از تلاش مدیران صنعت نفت گفت: مردم منتظر شنیدن موفقیت‌ها و دستاوردها از زبان خود مدیران هستند چراکه علت اصلی حوادث اخیر و رنگ گرفتن نقش دشمن در آشوب‌های کشور به علت کاهش سطح امیدواری از آینده کشور در میان جوانان و به خصوص دانشجویان است.

خجسته مهر با تاکید بر اهمیت تدوین برنامه‌های هدفمند و منسجم تصریح کرد: برنامه‌های بلند مدت هرچه شاید در ظاهر و در ابتدا الزامی بنظر نرسند اما چون در راستای اهداف عالیه تدوین می‌شوند در بلند مدت نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهند داشت.

وی با اشاره به موفقیت در تامین صد در صد گاز نیاز داخل با توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی افزود: در زمانی که طرح توسعه همزمان ۱۰ فاز پارس جنوبی با توان و نیروی داخلی بیان شد، برخی آنرا غیر ممکن می‌دانستند اما با به نتیجه رسیدن این برنامه اکنون در حال تزریق حدود ۵۰ میلیون متر مکعب گاز در شبکه هستیم که اگر آن زمان این طرح اجرایی نمی‌شد اکنون نه تنها تولید کننده نبودیم بلکه اکنون برای شبکه گاز خانگی مجبور به واردات می‌شدیم که با وجود تحریم‌ها واردات صورت نمی‌گرفت.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به رسیدن توان تولید نفت به ۳ میلیون بشکه در روز گفت: همانگونه که وزیر محترم نفت بیان کردند توانستیم به ظرفیت تولید ۳ میلیون بشکه در روز دست پیدا کنیم که این توان تولید برابر با نیاز کشور است. اگرچه ظرفیت تولید حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز است که برخی مشکلات از جمله تحریم، کمبود برخی قطعات، مشکلات مدیریتی در گذشته سبب شد که حدود یک میلیون بشکه در روز از توان تولید خود را از دست بدهیم البته تمام تلاش خود را بر بازگشت کامل به شرایط پیش از تحریم‌ها با کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به برخی مشکلات مدیریتی در گذشته گفت: هنگامی که مکانیزم برجام متوقف شد، برخی به ما گفتند چون خریداری برای نفت نیست تولید را کاهش دهیم، وقتی تولید کاهش یافت گفتند نیازی به بازسازی قطعات و تاسیسات نیست و حتی پیشنهاد دادند که قطعات سالم و نو را بفروشیم که همین امر سبب شد توان تولید سابق را از دست بدهیم.

دکتر خجسته مهر، رسیدن به شرایط پیش از تحریم را جزو اهداف عالیه دانست و گفت: با تدابیر اندیشیده شده و تلاش و همتی که در متخصصات، مدیران و تلاشگران عرصه صنعت نفت مشاهده می‌کنیم، رسیدن به توان تولید پیش از تحریم ها را دور از دسترس نمی بینیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار