نظارت دقیق بر روند توزیع فرآورده‌های خام دامی در اهواز

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 دی 1401 | 11:41 ق.ظ
نظارت دقیق بر روند توزیع فرآورده‌های خام دامی در اهواز رئیس اداره دامپزشکی اهواز از بازدید مشترک نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی کلانشهر اهواز خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز از برگزاری گشت مشترک نظارتی بهداشتی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی با همکاری کارشناسان اداره دامپزشکی اهواز، مرکز بهداشت غرب و اداره بازرسی و نظارت اصناف استان از رستوران‌ها و مراکز طبخ غذا در غرب اهواز خبر داد.

رضا حفیظی اظهار داشت: نظارت بهداشتی و ارتقاء امنیت غذایی جامعه یکی از رسالت‌های اداره دامپزشکی می‌باشد و کارشناسان نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی این اداره به صورت روزانه و در قالب اکیپ‌های نظارتی بهداشتی، مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران ها، تالارها، کبابی‌ها و… را از نظر بهداشتی رصد می‌ کنند.

وی افزود: از دیگر اقدامات اداره دامپزشکی به منظور انجام همکاری‌های بین بخشی، درخصوص نظارت بهداشتی در شهرستان، اجرای گشت‌های نظارتی مشترک با سایر دستگاه‌های متولی سلامت جامعه می‌باشد که در این راستا بازدید مشترک از تمامی واحد‌های توزیع کلی و جزئی، نگهداری، سردخانه و مراکز عرضه مرغ و ماهی، قصابی ها، کبابی ها، تالار‌ها و رستوران‌های سطح شهرستان با هدف تأمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه، جلوگیری از بروز مخاطرات ناشی از سوء نگهداری فرآوره‌های خام دامی در مراکز عرضه و نظارت دقیق‌تر بر روند توزیع فرآورده‌های خام دامی با حضور کارشناسان مرکز بهداشت غرب و اتاق اصناف استان، به صورت روتین انجام می گیرد.

حفیظی ادامه داد: در این بازرسی‌ها از حدود ۴۰ واحد رستوران، کبابی و آشپزخانه، بازرسی‌های بهداشتی صورت گرفت که جهت اطمینان از سلامت فرآور‌های خام دامی نسبت به اخذ نمونه از فرآورده‌های خام دامی مصرفی در این مراکز جهت تعیین بار میکروبی و تایپینگ جهت ارسال به آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای دامپزشکی استان خوزستان صورت پذیرفت.

وی اظهار داشت: اداره دامپزشکی به شدت با متخلفین و کسانی که به صورت غیر بهداشتی و خارج از ضوابط بهداشتی اقدام به عرضه و نگهداری فرآورد‌های خام دامی می‌ کند از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار