استاندار جدید خوزستان را بیشتر بشناسیم

تاریخ انتشار: پنجشنبه 8 دی 1401 | 09:05 ق.ظ
استاندار جدید خوزستان را بیشتر بشناسیم هیات دولت در جلسه دیروز (چهارشنبه- هفتم دی‌ماه)، «علی اکبر حسینی محراب» را به عنوان استاندار خوزستان معرفی کرد.

سخنگوی دولت از تغییر استاندار خوزستان در جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت خبر داد و گفت: “علی اکبر حسینی محراب” در جلسه امروز هیات دولت به عنوان استاندار جدید خوزستان انتخاب شد.

حسینی محراب در دهه هفتاد مدیرکل اطلاعات خوزستان بود و در سال ۸۴ در دوره وزارت حجت الاسلام محسنی اژه ای در وزارت اطلاعات، معاون اقتصادی و مبارزه با فساد این وزارتخانه بود.

وی در دولت دهم، دبیر ستاد تدابیر ویژه اقتصادی و رئیس کمیته اقتصاد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود.

محراب همچنین سابقه معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی سازمان اطلاعات سپاه را در کارنامه اجرایی دارد.

وی در دولت آیت الله رییسی، مشاور اقتصادی معاون اول ریاست جمهوری بود. پیگیری و برخورد با ده ها پرونده مفاسد اقتصادی، از دیگر سوابق محراب حسینی است.

حسینی محراب از رزمندگان دفاع مقدس و برادر سردار شهید علی اصغر حسینی محراب است.

پیش از این «صادق خلیلیان» استاندار خوزستان بود که ۱۴ شهریورماه سال ۱۴۰۰ در این سمت منصوب شد.

بر اساس آمار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بیست و سومین استانداری است که برای خوزستان منصوب می شود.

خوزستان؛ تیراژه اقوام

خوزستان استانی در جنوب‌ غرب ایران است که جنوب آن در کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد. مساحت استان خوزستان ۶۴٬۰۵۷ کیلومتر مربع است و با جمعیتی حدود پنج میلیون نفر (۱۳۹۵)، پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

از لحاظ تاریخی، خوزستان یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی فلات ایران محسوب می‌شود، که پیشینه سکونت انسان در آن به ۲هزار و ۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و شکل‌گیری تمدن عیلام در هزاره سوم پیش از میلاد، بازمی‌گردد.

خوزستان از شمال به لرستان، از شمال شرق و شرق به استان چهارمحال و بختیاری، از شمال‌غرب به ایلام، از جنوب‌شرقی به کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به بوشهر و خلیج فارس و از غرب به کشور عراق محدود می‌شود.

استان خوزستان هم‌اکنون دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است. شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت فولاد خوزستان، شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت های توسعه نیشکر در استان خوزستان مستقر هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار