تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها و رفع محرومیت‌ها در کوی مهدیس اهواز

تاریخ انتشار: شنبه 10 دی 1401 | 08:58 ق.ظ
تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها و رفع محرومیت‌ها در کوی مهدیس اهواز شهردار منطقه ۸ اهواز: برای ایجاد زیرساخت‌ها و رفع محرومیت‌ها و بهبود زندگی ساکنان کوی مهدیس با جدیت پیگیری می‌کنیم.

محمدرضا قنواتی گفت: کوی مهدیس اهواز با ۸۰۰ هکتار مساحت و ۴۳ هزار نفر جمعیت، از زیرساخت‌های لازم از جمله؛ گاز، آسفالت معابر، بهداشت محیط، فضای سبز و… محروم است.

وی افزود: خواسته مردم ساکن در این منطقه به حق است و از اینکه نتوانسته ایم امکانات و زیرساخت‌های در شان آن‌ها را فراهم کنیم، پوزش می‌طلبیم.

قنواتی با بیان اینکه درآمد‌های شهرداری محدود است و کار‌هایی که انجام می‌شود، براساس درآمد‌ها است، ادامه داد: از پارسال خدماتی ارائه شد که می‌توان به آسفالت محدوده فرهنگیان، علوم پزشکی اشاره کرد.

شهردار منطقه ۸ اهواز اضافه کرد: زیرساخت‌ها در محدوده منازل جانبازان، نورد، گل‌ها و … تا حدودی تکمیل شده است و به این موضوع واقف هستیم که تردد در خیابان‌های این محدوده‌ها به ویژه هنگام بارندگی دشوار است، حتی جمع آوری زباله‌ها و خدمت رسانی در آن‌ها مشکل می‌شود.

وی بر پیگیری مشکلات این منطقه و تلاش برای آسفالت معابر اشاره کرد و گفت: شهروندانی که از پس زدگی شبکه فاضلاب گلایه دارند، باید خواسته خود را از شرکت آب و فاضلاب پیگیری کنند، البته در ماه‌های قبل لایروبی فاضلاب انجام شده، ولی سرقت منهول‌ها در کوی مهدیس زیاد است و به دلیل خاکی بودن معابر، شاهد پر شدن مهنول‌ها هستیم.

قنواتی می‌گوید: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، مسیر اصلی به سمت بنکداران و خیابان‌های باقیمانده از محدوده علوم پزشکی تا قبل از پایان امسال آسفالت خواهد شد.

وی درخصوص جمع آوری زباله در خیابان‌های مهدیس گفت: جمع آوری زباله در خیابان‌هایی که آسفالت هستند، در شب و خیابان‌هایی که خاکی هستند، در طول روز انجام می‌شود.

قنواتی انشعاب‌های غیرمجاز آب و نشت آب را عامل ایجاد نیزار‌ها در برخی خیابان‌های این منطقه دانست و افزود: برای رفع مشکل تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مهدیس، از ابتدای امسال تاکنون از ۵۰ کمپرسی حمل نخاله‌ها شکایت شده است و باوجود تشکیل پرونده و اعمال جریمه، نتیجه‌ای نگرفته ایم، زیرا مبلغ جریمه به میزانی نیست که بازدارنده باشد، با این حال در این مدت ۷۰۰ سرویس نخاله از منطقه جمع آوری شده است، این در حالی است که درآمد‌های شهرداری کفاف هزینه‌های اضافی را ندارد.

وی به ایجاد پارک جنگلی از سوی صنایع فولاد در منطقه اشاره کرد و ادامه داد:، ولی امکاناتی ندارد و باوجود اینکه از مسئولان درخواست کرده ایم، اما پای کار نیامده اند و به مسئولیت‌های اجتماعی خود آنگونه که باید عمل نمی‌کنند.

شهردار منطقه ۸ اهواز می‌گوید: تلاش داریم کلنگ زنی پارک ۳.۵ هکتاری در مسیر شهرک خودرویی با مشارکت بنیاد مسکن تا یک ماه آینده انجام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار