۹۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کودکان کرونایی در خوزستان پُر شده است

تاریخ انتشار: یکشنبه 11 دی 1401 | 08:29 ق.ظ
۹۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کودکان کرونایی در خوزستان پُر شده است معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اشغال ۹۰ درصدی تخت‌ های اختصاص داده شده به کودکان مبتلا به کووید – ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان خبر داد.

دکتر حبیب حی‌ بر روز شنبه در این خصوص اظهار داشت: ۲۵ درصد ظرفیت تخت‌ های اختصاص داده شده به بیماران بزرگسال مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان‌ های این استان پر هستند.
وی افزود: تعداد بیماران کرونایی سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان های خوزستان در هفته منتهی به ۹ دی ماه نسبت به هفته قبل از آن چهار درصد افزایش یافته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همچنین در این بازه زمانی میزان بستری‌ کرونایی در این استان سه درصد نسبت به هفته پیش از آن روند افزایشی داشته است.
وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا افزایش یافته از مردم خوزستان خواست همچنان شیوه نامه های بهداشتی از جمله ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و تا حد امکان از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنند.
حی بر گفت: اگرچه در هفته های گذشته تعداد مرگ و میر کرونایی در خوزستان بسیار کم بوده و خیلی از روزها صفر بوده است اما این آمار در حال افزایش است لذا با توجه به افزایش مراجعه و میزان بستری ها در خوزستان، زنگ خطر و هشدار خیز جدید کرونا به صدا درآمده است.
وی همچنین با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به عفونت های تنفسی در مراکز درمانی اهواز بیان کرد: در شرایط فعلی به جز کرونا با عفونت های تنفسی مواجه هستیم و اگر موارد مبتلا به کرونا در استان بیشتر شود، شرایط سخت تر خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه برای مقابله با پیک جدید کروتا آمادگی و تمهیدات لازم اندیشیده شده اما امکانات نامحدود نیست گفت: بیش از ۹۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های خوزستان، چرخه واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده در حالی که زدن واکسن سطح ایمنی بدن را بالا می برد.
در حال حاضر تمام نقاط استان خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
گفتنی است سرایت پذیری سویه‌های جدید کرونا (XBB و BQ۱ ) مشابه اُمیکرون بالا بوده اما میزان مرگ و میر آن کمتر از سوش دلتا است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار