شهردار اهواز: نباید بگذاریم مردم بیش از پیش دچار مشکل شوند

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 دی 1401 | 08:24 ق.ظ
شهردار اهواز: نباید بگذاریم مردم بیش از پیش دچار مشکل شوند جلسه شورای اداری شهرداری اهواز با حضور رییس شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیران مناطق، سازمان ها و معاونت ها با موضوع آب های سطحی شهر برگزار شد. رضا امینی شهردار اهواز در این جلسه ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی بیانگر این است که […]

جلسه شورای اداری شهرداری اهواز با حضور رییس شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیران مناطق، سازمان ها و معاونت ها با موضوع آب های سطحی شهر برگزار شد.

رضا امینی شهردار اهواز در این جلسه ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی بیانگر این است که هیچ کاری نیست که راه حل نداشته باشد.

وی گفت: امروز دعوت کردیم تا همه اعضا حضور داشته باشند چرا که شهری مانند اهواز در مواقعی دارای شرایطی خاص می شود که می توان به میزبانی زائرین اربعین و یا همین بارندگی ها و یا ریزگردها اشاره کرد و در این شرایط همه ارکان باید همکاری و حضور داشته باشند.

امینی افزود: باید تلاش کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند و در روز چهارشنبه که پیش بینی ها از بارش ۲۰ تا ۴۰ میلیمتری در زمانی کمتر از ۱۲ ساعت خبر می دهد باید آمادگی بیشتری نسبت به بارندگی های گذشته داشته باشیم.

شهردار اهواز ادامه داد: کلیه مناطق هشتگانه و مدیران و خودمان باید در این برهه حساس ایفای نقش کنیم و حضور میدانی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: نقاطی در بارش دی ماه شناسایی شده است که دارای راهکارهای فوری بودند ولی باید تصمیم درستی در خصوص رفع مشکلات ارائه کنیم.

امینی گفت: تصور می شود اگر طرح های آب و فاضلاب و آب های سطحی اجرا و به اتمام برسند دیگر شاهد آب گرفتگی نخواهیم بود که این تصور اشتباه است زیرا میزان بارش ها متفاوت و رفتار باران قابل نظم بخشی نیست و ممکن است در نقطه ای ۷۰ یا ۸۰ میلی‌متر بارش داشته باشیم و در نقطه ای دیگر ۱۰ میلیمتر.

وی افزود: همه تلاش ما باید بر این باشد که در بارش ها حداقل زحمت ها برای مردم ایجاد بشود.
شهردار اهواز اظهار کرد: باید تعریف مشترکی از آبگرفتگی ها داشته باشیم و برای مردم توضیح بدهیم تا بتوانیم اعتماد آنان را جلب نماییم و از آمار غلط جلوگیری کنیم.

امینی گفت: طبق آمار شرکت آبفای اهواز، گنجایش دفع آب این شهر یک میلیون متر مکعب می باشد که در بارندگی اخیر حدود ۱۲ میلیون متر مکعب بارندگی داشتیم و اگر بخواهیم طبق آمار بررسی کنیم، تخلیه آب ها باید دوازده روز به طول می انجامید.

وی اضافه کرد: حضور ما در کنار مردم سبب آرامش آنان می شود و حتما در این فرصت باقی مانده باید کار های اصلاحی در خصوص کانال های دفع آب های سطحی انجام شود. انتظار داریم همه قسمت ها با حوزه خدمات شهری همکاری خوبی داشته باشند و سزاوار نیست مردمی با این نجابت زحمت بیشتری بر آنها تحمیل شود.

امینی خاطرنشان کرد: در موقع بارندگی و آبگرفتگی برخی مناطق نیازمند خدمات ویژه ای از جمله در موضوع حمل و نقل هستند که نیاز است سازمان های متولی حضور ویژه ای در این مکان ها داشته باشند.

محمودی رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته گفت: به نظر می رسد هم آبفا و هم شهرداری در بارندگی اخیر غافلگیر شدند و اقدامات پیشگیرانه به خوبی صورت نگرفته بود.

وی اضافه کرد: باید مدیران نیروهای خود را در صحنه حاضر نمایند و مدیریت بهتری بر کارگران و عوامل اجرایی صورت بگیرد.

محمودی بیان کرد: باید استراتژی مناسبی برای حل مشکلات در نظر گرفت و در این خصوص باید با آبفا هماهنگی هایی صورت بگیرد. نباید بگذاریم مشکلات گذشته تکرار شود و مسولیت های هر کسی مشخص شود .
رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مسائل ترافیکی و موضوع حمل و نقل در مواقع بارندگی و آبگرفتگی ها باید در نظر گرفته شود و مردم باید حضور عوامل شهرداری را در کنار خود احساس نمایند.

محمودی ادامه داد: بارندگی ها خسارت های زیادی به آسفالت زده است و همکاران ما در سازمان عمران باید فکری به حال این چاله های ایجاد شده بنمایند همچنین تقسیم بندی زمانی مناسبی برای خدمت رسانی انجام بشود.

علی شمس معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: همکاران و کارگران شهرداری در این بارندگی ها تلاش های بسیاری کردند تا مانند سال‌های گذشته این بارندگی ها مردم را دچار مشکل نکند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: البته آب گرفتگی ها نسبت به سال گذشته با سرعت بیشتری تخلیه گردید اما در یکی دو منطقه دچار مشکلاتی شدیم.

وی افزود: در خصوص بارندگی ها نیز دیگر سازمان‌ها باید کمک رسان خدمات شهری باشند تا این موضوع مدیریت شود.

در ادامه این جلسه نیز مدیران مناطق به بیان گزارشی از عملکرد منطقه خود در خصوص معضل آبگرفتگی ها ارائه کردند.

گفتنی است در پایان این جلسه، رضا امینی شهردار اهواز؛ اسماعیل علیپور را بعنوان مدیر منطقه ۴ منصوب و از زحمات بیت سیاح مدیر پیشین قدردانی کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار